بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۳۲۵ دلار و ۵ سنت رسید.
تدبیر24»تضعیف ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یابد. در همین حال سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تورم آمریکا هستند تا سرنخ هایی از روند افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۳۲۵ دلار و ۵ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت فلز زرد با نیم درصد افزایش بیشترین رشد یک روزه در طی بیش از یک هفته اخیر را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا هم امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۳۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز نیز همچون دیروز کاهش داشت و با افت ۰.۱ درصدی به ۹۰.۱۲۶ رسید.

روز دوشنبه، ارزش دلار ۰.۳ درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش یک روزه از اول فوریه تاکنون بود.

در همین حال، شاخص های سهام در بورس های آسیایی، تحت تاثیر ترمیم شاخص های بورس وال استریت امروز افزایش داشت و فاصله بیشتری از پایین ترین رقم های ۲ ماه اخیر گرفت.

تحلیلگران در موسسه هیرائوس در یادداشتی نوشتند: «قیمت طلا در طی هفته گذشته عملکردی بهتر از بازارهای بورس داشت...ارزش طلا مناسب به نظر می رسد و ادامه نوسانات در بازارهای بورس ممکن است طلا را برای سرمایه گذاران جذاب تر سازد.»

در عین حال، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در طی هفته گذشته کاهشی ۲.۵ درصدی داشت که بیشترین کاهش از هفته منتهی به ۳۰ جولای تاکنون بود.

سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا ارزیابی بهتری از روند افزایش نرخ بهره در این کشور داشته باشند. انتظار می رود نرخ تورم آمریکا در ماه گذشته میلادی کاهش یافته باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، قیمت طلا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها