بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مصرف ماست برای افراد لاغر بسیار مناسب است با این تفاوت که برای مزاج‌های گرم و خشک، اثر دارویی هم دارد. اما در افراد با مزاج سرد و‌ تر ممکن است باعث بروز علامات نامطلوبی شود.
تدبیر24»محمدعبادیانی یک متخصص طب ایرانی درباره ماست اظهار کرد: ماست از دیدگاه طب سنتی سرد و تر است و خاصیت مُسمِّن یعنی چاق‌کنندگی دارد.

وی افزود: چاقی یا در اثر افزایش لحم (گوشت) به وجود می‌آید یا در نتیجه افزایش شحم (چربی) حاصل می‌شود؛ در هر دو نوع چاقی کیفیت "تری" مشترک است, به بیان دیگر گوشت دارای مزاج گرم و تر, شحم دارای مزاج سرد و تر است, بنابراین "تری" کیفیت مشترک هر دو نوع چاقی به حساب می‌آید, کاهش یا فقدان رطوبت کافی در اندام‌ها باعث بروز لاغری می‌شود.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: ماست با افزایش رطوبت در اندام‌ها، زمینه افزایش حجم را فراهم می‌کند؛ خاصیت چاق‌کنندگی ماست در افراد لاغری که دارای مزاجی گرم و خشک هستند, بیشتر و سریع‌تر به ظهور می‌رسد, زیرا سردی موجود در طبیعت ماست باعث تعدیل گرمی مزاج فرد شده و "تری" ماست از سرعت تحلیل رطوبات در بدن می‌کاهد و کم‌کم با تجمع و تعدیل رطوبت در بدن، افزایش حجم پدیدار می‌شود.

عبادیانی عنوان کرد: با توجه به آنچه بیان شد مصرف ماست برای افراد لاغر(افراد صفراوی) بسیار مناسب است با این تفاوت که برای مزاج‌های گرم و خشک، اثر دارویی هم دارد اما در افراد با مزاج سرد و تر ممکن است باعث بروز علامات نامطلوبی شود.

وی خاطرنشان کرد: تجویز ماست در تمامی مواردی که صحبت از برودت معده(سردی معده) در میان است، جایز نیست از آنجا که ماست برخلاف ظاهرش که نرم است یک ماده کثیف و دیر هضم است، در افرادی که قادر به هضم آن نیستند, سبب تولید خلط خام می‌شود و از دیگر سو، به علت مواد دیر هضمی که در ماست وجود دارد، بالقوه دارای استعداد انسداد مجاری است لذا ماست در زمره خوراکی‌های سُده آور(گرفتگی) به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها