بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از بی‌ارتباطی ۹۵ درصد از دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک سرمایه و بازدهی میانگین ۱۷درصدی سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان برای اعضا خبر داد.
تدبیر24»مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خبری باعنوان «ادعاهای ضد و نقیض مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص بانک سرمایه/ صندوق سالیانه بیلان کاری ارائه دهد» توضیحاتی در قالب جوابیه ارائه کرده است.

بسمه تعالی

پیرو انتشار مطلبی با عنوان «ادعاهای ضد و نقیض مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص بانک سرمایه/ صندوق سالیانه بیلان کاری ارائه دهد» به نقل از آقای جبار کوچکی‌نژاد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 14 بهمن 1396، جوابیه‌ای به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی حضورتان ارسال می‌شود. انتشار این جوابیه مزید امتنان است.

95 درصد از دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباطی با بانک سرمایه ندارد

در حالی یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از اظهارات ضد و نقیض مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان درخصوص بانک سرمایه سخن می‌گوید که کمتر از 5 درصد از دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه است اما با چنین اظهاراتی، مابقی 95 درصد دارایی فرهنگیان عضو موسسه را به مخاطره می‌اندازد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان قطعا اطلاع دارد که مجموع سهام شرکت‌های تابعه موسسه در بانک سرمایه به ارزش دفتری 218 میلیارد تومان است، در حالی که ارزش دفتری دارایی‌های موسسه در اسفند 1395 بالغ بر 4416 میلیارد تومان است.

آقای کوچکی نژاد در حالی درخصوص منفعت صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید که نگاه به عملکرد 22 ساله صندوق ذخیره فرهنگیان و میزان دریافتی بازنشستگان عضو، نشان دهنده میانگین بازدهی سالانه 17 درصدی برای اعضا است.

از این رو، از ابتدای تاسیس موسسه تا مهر ١٣٩٦ بیش از 2135 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از 620 میلیارد تومان آن مربوط به بازنشستگان مهرماه ١٣٩٥ تا مهرماه ١٣٩٦ و در تلاطم ادعاهای مطرح شده علیه این نهاد اقتصادی بوده است. همچنین فقط در مهرماه 1396 بیش از 22 هزار نفر از فرهنگیان عضو موسسه بازنشسته شدند که بیش از 212 میلیارد تومان به حساب آنها واریز شد.

از سوی دیگر، صندوق ذخیره فرهنگیان سیاست شفافیت و اطلاع رسانی را در اولویت کاری خود قرار داده و بر این مبنا، فرهنگیان عضو را در جریان کامل فعالیت‌های موسسه قرار داده است. در این راستا علاوه بر امکان مشاهده صورت وضعیت از طریق وب سایت موسسه، صورت وضعیت چاپ شده حساب اعضا در بهمن ماه برای کلیه فرهنگیان سراسر کشور ارسال می شود.

در همین حال کلیات صورت‌های مالی حسابرسی شده موسسه و شرکت‌های تابعه از جمله صورت‌های سود و زیان و ترازنامه بر روی سایت موسسه در بخش اتاق شیشه‌ای هر ساله پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان و تقسیم سود سالانه، منتشر می‌شود. در حال حاضر صورت‌های مالی مربوط به سال مالی منتهی به 31 شهریور 1395 بر روی وب سایت قرار دارد.

از این رو، صندوق ذخیره فرهنگیان با تمام قوت به فعالیت اقتصادی خود در راستای سودآوری، ایجاد ارزش افزوده و حتی ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو ادامه داده است./
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها