بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
هر مرگي نياز به گواهي فوت دارد. اگر فردي فوت شود تا گواهي فوت صادر نشود هيچ مكاني جسد را براي دفن پذيرش نمي‌كند.
تدبیر24»در گواهي فوت علت مرگ قيد مي‌شود. اگر در علت فوت نكته و اشكالي وجود داشته باشد، پرونده براي بررسي بيشتر به دادسرا ارجاع مي‌شود. در اين شرايط دادسرا با دستور قضايي به پرونده ورود كرده و علت مرگ را بررسي مي‌كند و در مواردي كه نياز باشد دستور كالبد شكافي صادر مي‌شود. در پرونده سيد‌امامي عنوان شده است كه ايشان خودكشي كرده است. انفرادي يك اتاق معين با ابعاد و وسايل مشخص است كه متهم در آن استقرار مي‌يابد. خودكشي در انفرادي نياز به تجهيزات خاص دارد. سوالي كه مطرح است چه ابزار خودكشي در اختيار سيدامامي قرار داشته؟ تعقيب فرد خاطي و مقصر بر عهده اولياي دم است اما اين موضوع دليل بر آن نيست كه در صورت عدم درخواست اولياي دم، دادستاني به پرونده ورود نكند. در پرونده كاووس سيد امامي گواهي فوت و اجازه دفن صادر شد اما درباره اين موضوع كه چه كساني مقصر بوده‌اند، درباره عمدي و غير‌عمدي خود‌كشي و حتي قصور مامورين حفاظتي، دادستاني بايد ورود كند. در اين پرونده دو مجموعه بايد پاسخگو باشند. نخست سازمان زندان‌ها و دوم ضابطيني كه در مرحله تحقيقات مقدماتي حضور داشته‌اند. بر فرض درست بودن موضوع خودكشي بايد بررسي شود كه چرا يك استاد دانشگاه تصميم به خود كشي مي‌گيرد؟ چه اتفاقي رخ داده است كه يك استاد دانشگاه كه در دانشگاه امام صادق تدريس داشته و از فيلتر‌هاي اين دانشگاه عبور كرده است تصميم به خود كشي گرفته است؟ مسووليت زنداني بر عهده سازمان زندان‌هاست. اين سازمان سلسله مراتبي دارد كه عبارتند از: رييس سازمان زندان‌ها، رييس زندان اوين، رييس بند و... كه به ترتيب تقسيم‌بندي مي‌شوند و تمامي اين مجموعه در برابر اين اتفاق بايد پاسخگو باشند. در اين پرونده آبروي دستگاه قضايي به ميان آمده است به همين دليل بايد كميته‌اي براي تحقيق و تفحص از پرونده شكل گيرد تا ابعاد مختلف پرونده مورد بررسي قرار گرفته و نكات تاريك آن روشن شود.


نعمت احمدی،حقوقدان
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها