بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
نگاهی به عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری جاده
تیم ملی دوچرخه سواری ایران در مسابقات جاده قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته از خود به نمایش گذاشت اما قطعا برای بازی های آسیایی باید از الان برنامه منسجمی داشته باشد.
تدبیر24»مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در میانمار برگزار شد و ایران توانست نسبت به سال گذشته نتیجه بهتری را کسب کند. تیم ملی دوچرخه سواری ایران در هر دو بخش مردان و زنان و در هر سه رده بزرگسالان، امید و جوانان نماینده داشت که حاصل آن دو مدال نقره  و دو برنز بود. ایران در سال گذشته دو مدال برنز گرفته بود که امسال توانست دو مدال نقره به آن اضافه کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

رکابزنان بزرگسال به ناکامی سال ۲۰۱۷ پایان دادند

سال گذشته ایران در بخش بزرگسالان و با اینکه از وجود رکابزنان شاخصی بهره می برد در کسب مدال ناکام ماند اما امسال توانست نقره تایم تریل تیمی، دو برنز استقامت جاده  و تایم تریل انفرادی را کسب کند و در هر سه ماده صاحب مدال شد. البته این را هم باید در نظر بگیریم این سومین سال متوالی شد که رکابزنان بزرگسال موفق به کسب مدال طلا نشدند و آخرین مدال طلای ایران مربوط به سال ۲۰۱۵ است که حسین عسگری در هر دو ماده تایم تریل انفرادی  و استقامت جاده طلا گرفت. با این حال همین که مانند سال گذشته دست خالی برنگشتند اتفاق خوبی است. با این حال با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی  انتظار می رود  از رکابزنان بزرگسال که هر کدام چهره شاخصی در آسیا محسوب می شوند، مدال های خوش رنگ تری را در جاکارتا کسب کنند.

تکیه دوباره در رده امید به گنج خانلو و جای خالی جمشیدیان در رده جوانان

وجودمحمد گنج خانلو در رده امید باعث شده ایران همیشه شانس کسب مدال را دراین رده سنی داشته باشد. گنج خانلو نسبت به سال گذشته نتایج بهتری را کسب کرد و مدال برنز سال گذشته را به نقره تبدیل کرد.

امیرحسین جمشیدیان یکی از دیگر از چهر های شاخص دوچرخه سواری ایران است که با تازگی از رده جوانان وارد رده امید شده است. نبود او در رده جوانان به چشم آمد چراکه ایران موفق به کسب هیچ مدالی در این رده سنی نشد. البته وجود جمشیدیان در رده امید خیال تیم ملی را برای سالهای آینده راحت می کند که با تغییر رده گنج خانلو، جمشیدیان می تواند جایگزین او برای ادامه دار بودن روند مدال آوری ایران در این رده سنی  و در سطح آسیا باشد.

با این حال فدراسیون دوچرخه سواری باید توجه خود را به دو رده جوانان و امید بیشتر کند و تکیه آن فقط به یکی ، دونفر خاص نباشد و با اعزام بیشتر به مسابقات بین المللی مختلف، نفرات دیگر تیم ملی را هم کم کم به سطح مدال آوری برساند.

پیشرفت قابل توجه بانوان رکابزن

بانوان رکابزن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند که نشان از پیشرفت آنها نسبت به سالهای گذشته داشته است. در حالی که یک زمانی تمام کردن مسابقه شاید برای بانوان ایرانی کافی به نظر می رسید اما امسال شاهد تلاش آنها و ارتقاء جایگاهشان در آسیا بودیم. حتی در ماده استقامت جاده رده امید، پرستو باستی برای کسب مدال تلاش  کرد اما نقص فنی دوچرخه اش این اجازه را نداد تلاشش را به سرانجام برساند.

همچنین سیاحیان جوان که برای نخستین مرتبه در یک مسابقه بین المللی شرکت می کرد در استقامت جاده ششم شد که عملکرد فوق العاده ای برای این رکابزن محسوب می شود. همچنین سمیه یزدانی هم در تایم تریل انفرادی و هم در استقامت جاده بزرگسالان نتیجه به مراتب بهتری را نسبت به سال گذشته گرفت.

این پیشرفت بانوان نشان می دهد در صورتی که فدراسیون زمینه بیشتری را برای حضور رکابزنان در مسابقات بین المللی فراهم کند، در آینده نه چندان دور می توان بر روی مدال آوری بانوان هم حساب کرد.

تمام رکابزنان از خط گذشتند

یکی دیگر از مهمترین اتفاقات خوب برای دوچرخه سواری ایران در قهرمانی آسیا این بود که تمام رکابزنان ایران توانستند مسابقات خود را به پایان برسانند و بر خلاف سال گذشته رکابزنی از ایران وجودنداشت که موفق به عبور نکردن از خط پایان شده باشد.

اما فدراسیون جدا از اینکه دوچرخه سواری ایران دست پر از مسابقات قهرمانی آسیا برگشت باید به این نکته توجه داشته باشد که چندماه آینده باید برای بازی های آسیایی آماده شود که میدان به مراتب سخت تری خواهد بود. از این رو باید از الان برنامه منسجم، اردوها و مسابقات خارجی را برای رکابزنان مدنظر داشته باشد تا ایران همانند دوره قبل سهمی از مدالهای جاده بازی های آسیایی داشته باشد. همین مسابقات قهرمانی آسیا به خوبی نشان می دهد کشورهای آسیایی روز به روز در حال پیشرفت هستند و دیگر مدال های آسیا در انحصار یک یا دو تیم خاص نیست و ایران هم اگر می خواهد از کورس رقابت عقب نماند نباید تنها به برگزاری یکی، دو اردوی داخلی و تجربه رکابزنان خود اکتفا کند.

در ادامه نگاهی به نتایج دو سال اخیر تیم ملی جاده می اندازیم:

نتایج سال ۲۰۱۸

*رده بزرگسالان

- ماده تایم تریل تیمی: مهدی سهرابی، میرصمد پورسیدی، بهنام آرین، محمد چایچی، آروین گودرزی و محمد رجبلو( مدال نقره)

- تایم تریل انفرادی: آروین گودرزی (مدال برنز)

- استقامت جاده: مهدی سهرابی ( مدال برنز)، آروین گودرزی (دوازدهم)، بهنام آرین (چهاردهم)، میرصمد پورسیدی (هجدهم)

*رده امید

- تایم تریل انفرادی: محمد گنج خانلو (ششم)

- استقامت جاده: محمد گنج خانلو ( مدال نقره)، امیر حسین جمشدیان( بیست و سوم )، کیوان رکانی(نوزدهم)، علی اصغر موسی زاده (سی و ششم)  

* رده جوانان

- تایم تریل انفرادی: احسان دهقان ( دهم)

- استقامت جاده: دهقان (ششم)، یاشار احمدی ( چهاردهم)، حسین بهرامی نژاد ( بیست و هشتم)

بخش بانوان

*رده بزرگسالان:

- تایم تریل انفرادی: سمیه یزدانی (پنجم)

- استقامت جاده: یزدانی ( سیزدهم)، ماندانا دهقان (بیستم)

*رده امید:

- تایم تریل انفرادی: پرستو باستی (هشتم)

- استقامت جاده : باستی (سیزدهم)

*رده جوانان:

- تایم تریل انفرادی: ساجده سیاحیان (هفتم)

- استقامت جاده: سیاحیان (ششم)

نتایج سال ۲۰۱۷

-تایم تریل تیمی: ( چهارم)

-تایم تریل انفرادی:

جوانان: ابراهیم حاجی زاده (دهم)

امید: محمد گنج خانلو ( یازدهم)

بزرگسالان : میر صمد پورسیدی ( یازدهم)

تایم تریل انفرادی بانوان

امید: پرستو باستی ( هشتم)،

بزرگسالان: سمیه یزدانی ( دوازدهم)

-استقامت جاده:

جوانان: امیر حسین جمشیدیان (مدال برنز)، آیدین علیاری (چهاردهم)، ابراهیم حاجی زاده مسابقه را به پایان نرساند.

امید: محمد گنج خانلو (مدال برنز)، پوریا حسینی ( بیست و چهارم)، مهدی عبادالهی وکیوان رکانی مسابقه را به پایان نرساندند.

بزرگسالان: محمد رجبلو ( نهم)، بهنام آرین ( بیست و سوم)، بهنام خسروشاهی ( سی و هشتم) ، میر صمد پورسیدی مسابقه را به پایان نرساند.

-استقامت جاده بانوان:

بزرگسالان: سمیه یزدانی ( سی و یکم)،فروزان عبدالهی و زینب ساسانیان مسابقه را به پایان نرساندند.

امید:پرستو باستی ( پانزدهم)

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها