بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
احمد طالبی‌نژاد در نوشتاری به رخدادهای اختتامیه جشنواره فیلم فجر و سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا واکنش نشان داد.
تدبیر24»او در روزنامه اعتماد نوشت: «حقیقت این است که من هم از حرف‌های سرشار از خشونت ابراهیم حاتمی‌کیا ناراحت شدم و میان همه ناراحتی‌ها، بیشتر دلم برای خود حاتمی‌کیا سوخت از این جهت که به هر حال او هنرمند است و هنرمند هم با احساسش زندگی می‌کند.

شب اختتامیه وقتی این حرف‌ها را می‌زد، احساس کردم او از جایی بدجور گزیده شده که این‌ طور حرف می‌زند. در طول این سی و اندی سالی که با حاتمی‌کیا آشنا هستم، هیچ‌ وقت این حجم خشم و خروش را نه در لحنش دیده بودم و نه در واژه‌هایی که به کار می‌برد. این خودویرانگری که در اختتامیه اتفاق افتاد، ناشی از گزشی بود که من امروز، بیست‌وسوم بهمن ماه یعنی یک روز بعد از مراسم اختتامیه متوجه آن شدم؛ گویا یکی از کسانی که سال‌هاست به اسم منتقد در عرصه سینما کار می‌کند و به اعتقاد من ماموریتی برای تخریب حریم و حرمت نقد دارد، در یک برنامه تلویزیونی «به وقت شام» را به یک فیلم کمدی تشبیه کرده. طبیعتا هر فیلمساز دیگری هم باشد، از این تشبیه توهین‌آمیز ناراحت و حتی عصبانی می‌شود. این که منتقدی فیلمی را دوست ندارد و معتقد است فیلم بدی ساخته شده، بحث دیگری است و می‌تواند نظرش را بگوید یا بنویسد اما استفاده از صفت‌های چالش‌برانگیز «مبتذل» یا «کمدی»، توهینی برخورنده است.

از طرفی مجری برنامه هفت و مراسم اختتامیه هنگام معرفی فیلم آن را «بفرمایید شام» خوانده که طبیعتا همه اینها باعث شده زخمی بر دل حاتمی‌کیا بنشیند و آن‌ طور واکنش نشان دهد. در این میان مردمی که از پشت پرده‌ها خبر نداشتند، ناراحت شدند و گفتند این چه لحنی است و چرا حاتمی‌کیا آن قدر طلبکار است. درست است که حاتمی‌کیا خیلی خودش را طلبکار می‌داند و من هم بارها این را به او گفته‌ام، حتی در نوشته‌هایم دوستانه به او پیشنهاد داده‌ام و زمان نمایش «آژانس شیشه‌ای» هم به او توصیه کردم که سیاست همراه با مردم و همگام با مسئولان جواب نمی‌دهد، اما بحث من در مورد ماجرایی است که تازه اتفاق افتاده؛ آیا نباید کسی را که از تریبون صدا و سیما اراجیف می‌بافد و توهین و تحقیر می‌کند، محکوم کرد؟ کاری که او به اسم منتقد انجام می‌دهد دردناک‌ است؛ چرا که منتقدین را بدنام می‌کند.

مخلص کلام این که اگر چه من رفتار حاتمی‌کیا را روی سن محکوم می‌کنم و معتقدم باید تکلیف خود را ابتدا با خودش و سپس مخاطبانش روشن کند، اما همه‌ چیز را ناشی از یک واکنش احساسی می‌دانم. آن چیزی که روی صحنه اتفاق افتاد، زمینه‌هایی دارد و بنابراین بهتر است نسبت به او یا هر آدم دیگری در این شرایط بیرحمی نکنیم.»

برچسب ها: تدبیر24 ، حاتمی‌کیا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها