بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تدبیر24»اکبر رنجبرزاده در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکر احمد صفری و حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین در مجلس خطاب به رئیس جمهور در خصوص تسریع در افتتاح راه آهن کرمانشاه که احداث آن از سال 1380 آغاز شده است.

در تذکر زهرا سعیدی ، ناهید تاج الدین،هاجر چنارانی،حمیده زرآبادی، سمیه محمودی و اکبر رنجبرزاده نمایندگان مبارکه، اصفهان، نیشابور، قزوین، شهرضا، دهاقان و اسدآباد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: حذف پذیرش بهمن ماه 96 مراکز آموزش علمی کاربردی دولتی بدون اعلام قبلی منجر به تعطیل شدن این دسته از مراکز جامع علمی کاربردی می‌شود که به صلاح نمی‌باشد و موجب نارضایتی داوطلبان و آسیب دیدن این دانشگاه می‌شود.

تذکر مجتبی ذوالنوری نماینده قم به وزیر کشور در خصوص اقدام به اصلاح انتصاب فردی در معاونت استانداری قم که دارای محکومیت و تخلفات متعددی در حوزه قبلی کار خود در لرستان بوده است.

همچنین در تذکر ذوالنوری و احمد امیرآبادی نماینده قم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: تاکنون چندین بار گفته شده که به دلیل وضعیت اسفبار دانشگاه قم نسبت به انتصاب رئیسی لایق و توانمند اقدام نمایید؛اما تاکنون به این امر توجه نکرده‌اید که باید سریعا اقدام فرمایید.

تذکر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیرعلوم اختصاص رشته دکتری به دانشگاه پیام نور ارومیه، همچنین تذکر به وزیر نفت در خصوص تسریع در افزایش دستمزد کارکرد جایگاه های بنزین، تذکر به وزیر کشور تسریع درتکمیل نیروهای مرزبانی پاسگاه های مرزی.

تذکر  احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس به وزیر جهادکشاورزی علت عدم پرداخت یارانه کشمش به کشاورزان و باغداران ملایری چیست؟

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس به وزیر راه و شهرسازی چرا لامپ چراغ های لایت در فرودگاه های کشور نصب نمی شود.

تذکر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوء مدیریت و عدم نظارت بر مدیران ذی ربط در استان لرستان.

تذکر منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس به وزیر اقتصاد و دارایی  و وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم  تخفیف سود بازرگانی به مرز باشماق مریوان.

تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان،  آران و بیدگل در مجلس به وزیر راه و شهرسازی دلیل عدم پرداخت حقوق پرسنل شرکت ابنیه تراورس علارغم پایان سال و عدم بومی گزینی کارگران در محورهای راه آهن چیست؟

تذکر شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس به وزیر راه و شهرسازی، ضعف مدیریت و ناکارآمدی مدیرکل راهداری و پاسخگو نبودن در حیطه وظایف محوله،همچنین تذکر به وزیر نیرو، لزوم پیگیری جدی درخصوص قطع آب شرب روستایی منطقه اورامانات.

تذکر امیرآبادی نماینده قم به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش استان قم و تذکر در خصوص تسریع در پرداخت حقوق معلمان حق التدریس و پاداش پایان خدمت فرهنگیان.

تذکر فرهنگی نماینده تبریز به وزیر اقتصاد و رئیس جمهور در شرایط جاری رکود در اقتصاد، افزایش سریع قیمت ارز، تولید و مصرف را در شرایط نامساعدتری قرار داده است و تذکر به وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور در خصوص ضرورت تسریع در تعیین هزینه حق التدریسی آموزش و پرورش و سایر دستگاه هایی که هزینه حق التدریس دارند.

تذکر ساداتی نژاد نماینده کاشان به وزیرکشاورزی در خصوص توضیح علت اخذ سود و دیرکرد از کشاورزان علیرغم استمهال از وام بانک کشاورزی در سال گذشته.

تذکر ابطحی نماینده خمینی شهر و رنجبرزاده نماینده اسدآباد به رئیس جمهور در خصوص دلیل عدم اجرای مفاد مصوبه 53722 ت 45 672 سال 96 در خصوص معلمان اعزامی برای مدارس خارج از کشور.

تذکر کریمی نماینده اراک به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت حقوق و معوقات نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش استان مرکزی با توجه به گذشت حدود 10 ماه از مطالبات آنها.

تذکر کامران دستجردی نماینده اصفهان به وزیر نیرو در خصوص عدم اختصاص حق آبه زاینده رود که هر اتفاقی که رخ دهد وزیر مسئول است.

تذکر فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد به رئیس جمهور دستور استمهال وام چغندرکاران استان کرمانشاه طرف قرارداد بانک سپه.

تذکر فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد به وزیر علوم در خصوص پیگیری فوری اقدام تبعیض آمیز دانشگاه پیام نور در استان کرمانشاه و محروم کردن برخی از شهرستان ها از مصوبات کمک به زلزله زدگان و تذکر به رئیس جمهور در خصوص بازگشایی مرزهای استان کرمانشاه با کشور عراق و پایان دادن به بلاتکلیفی مرزی و ضرر و زیان روزافزون مردم استان به خاطر تصمیمات متناقض ایران در مرز.

تذکر امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس به وزیر راه در خصوص دستور تسریع در بازسازی و ایجاد باند دوم مسیری در حوزه انتخابیه با توجه به هزاران بار تصادفات و تلفات جانی و تذکر به وزیر بهداشت در خصوص دستور بررسی سریع علت تأخیر در نصب دستگاه سی تی اسکن در شهرستان های فردوس و طبس.

تذکر عبداللهی نماینده اهر به وزیر علوم در خصوص توضیح علت تعطیلی دانشگاه فرش هریس بعد از چند سال فعالیت.

تذکر رضیان نماینده قائمشهر به وزیر راه در خصوص تسریع و توجه در ساخت پروژه نیمه کاره بیمارستان قائمشهر که در وضعیت اسفبار درمان بیماران در کانتینر انجام می شود و پروژه برای سه سال است که تعطیل شده است.

تذکر مرادی نماینده مریوان به وزیرکشور در خصوص توضیح علت عدم اجرای سند توسعه استان کردستان.

تذکر عزیزی نماینده ابهر به وزیر راه در خصوص عملیات اجرایی جاده ابهر به قیدار علیرغم تذکرات متعدد و دستور کتبی و شفاهی جنابعالی./


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها