بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
گذر از دهه چهارم انقلاب اسلامی همگان را وادار می‌کند تا آنطور که باید در رابطه با اعمال خود دقت کنند.
 تدبیر24»در سال‌های اولیه انقلاب معاملات خارجی و داخلی، به افرادی که علی‌الظاهر تعهد داشتند داده شد و این تصور وجود داشت که مشکلی پیش نخواهد آمد. اما سطح انتظار از این افراد بالا رفت و همزمان موانع از مسیرهای پیش روی این فعالان برداشته نشد و کار به ‌جایی رسید که به مرور راه‌های زیرزمینی شکل گرفت. گذشته از این موضوع، متاسفانه از بسیاری کلمات تعاریف عجیب و متفاوتی وجود دارد و شاید بهتر باشد در تعریف برخی مفاهیم بازنگری کنیم. درست مانند تعریف فساد که امروزه شناور و کشدار شده است، به‌طوری که هر فردی تعریف جداگانه و خاص خود را از فساد ارائه می‌دهد. دررابطه با فسادهایی که در رابطه با شهرداری قبلی مطرح می‌شود باید گفت از سوی شهرداری و شورای پنجم قبلا اعلام شده که مسائلی مانند عقد قراردادهای رانتی، عدم رعایت تشریفات مناقصه و مزایده، واگذاری زمین بدون مجوز شورا و کارهایی از این قبیل را تخلف می‌دانند و درباره حل این مسائل قول‌هایی داده شده که برآن پایبند خواهند بود. دوستان در دوره‌های قبل در شهرداری، باید تعاریف متفاوتی از فساد داشته ‌باشند چرا‌که گزارش 100 روزه دکتر محمدعلی نجفی به شورا نشان می‌دهد که تخلفات فراوانی وجود داشته ‌است. آقای نجفی یک نسخه از این گزارش را برای دادستانی فرستاده ‌است و همزمان به شکل موازی در کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران جنبه‌های مختلف این گزارش بررسی می‌شود. در تمام زوایای این گزارش باید کندوکاو شده و همچنین از شهردار خواسته شود تا اسناد و مدارک مربوط به این گزارش را ارائه کند تا برای تحقیقات تکمیلی استفاده شده تا چگونگی و اصل ماجرا مشخص شود. اتفاقات فراوانی رخ داده‌ که نباید نادیده گرفته شود. می‌دانیم که شهرداری در فعالیت‌های عمرانی شهر، سهم بسزایی دارد. به همین دلیل مساله باید قانونی‌تر و جدی‌تر مطرح شود. آقای نجفی اعلام کرده‌اند که در اتاق‌های هم‌اندیشی با اعضای شورا مسائل مربوط به گزارش را دقیق‌تر و عمیق‌تر بررسی خواهند کرد و صرفا به گزارش ساده اکتفا نخواهد شد. با تنظیم و ارائه مستندات مربوطه صحت کلام دکتر نجفی ثابت شده و شورا پیگیر تحقق این خواست مردم خواهد بود.



سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها