بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
«کلا همیشه اشتباه‌ها بد نیست، گاهی دست بر قضا نتیجه خوبی هم می‌دهند مثلا اشتباه یک مدیر که راحت روی زمین راه می‌رود و پول جمع می‌کند و می‌رود آنجایی که دست آفتاب و مهتاب بهش نرسد!»
تدبیر24»روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت: «این روزها صحبت از «اشتباه» زیاد است. مثلاً در جشنواره فیلم فجر، چه اشتباه بر سر انتخاب کاندیداها یا انتخاب برنده‌های اشتباهی، یا اشتباه در انتخاب نکردن بقیه و... حتی تذکر رئیس صداوسیما به برنامه هفت و اعلام این که درباره فیلم حاتمی‌کیا اشتباه کرده بود. یا اشتباه در برگزاری و پخش زنده مناظره علی کریمی و ساکت و اشتباه کی‌روش در ارسال پیامک بزدلانه و... در همین رابطه یک ضرب‌المثل انگلیسی هست که می‌گوید: «اشتباه پزشک، زیر خاک دفن می‌شود. اشتباه مهندس، روی خاک سقوط می‌کند و اشتباه معلم، روی خاک راه می‌رود و جهانی را به فنا می‌دهد.»

نمی‌شود به این مثل اعتماد کرد، چون گاهی ممکن است اشتباه یک پزشک زیر خاک دفن نشود ولی بدون دو متر روده یا با پنس درون غده پانکراسش روی خاک راه برود! یا فقط مهندس عمران که نداریم، ممکن است اشتباه یک مهندس مکانیک روی خاک سقوط نکند و همانجا سر جایش توی پارکینگ یا پشت چراغ قرمز آتش بگیرد و دود شود برود هوا یا اشتباه مهندس رایانه هنگ کند و یک دم و دستگاه را بفرستد به فنا!

ولی درباره اشتباه یک معلم، گزینه‌های خیلی بیشتری هست که حتی بعضی از آنها عاقبت خوبی هم دارند. مثلاً ممکن است اشتباه یک معلم که قرار بوده دانش‌آموزی را مردود کند ولی دلش سوخته و رد نکرده و نمره داده، باعث شده باشد آن دانش‌آموز رشد کند و بر اثر تلاش پدرش به مقامی برسد که همان معلم در دوران بازنشستگی‌اش برود در شرکت آن دانش‌آموز خنگ، آبدارچی شود یا با موتور پیتزا ببرد دم در برجش! یا اشتباه یک معلم دیگر باعث شود دانش‌آموزی که درست درس خوانده و در برگه‌اش سؤال‌ها را درست پاسخ داده، تجدید شود و همین باعث شود بی‌خیال درس شود و برود یک کار و کاسبی راه بیندازد و با همان تلاش ذاتی‌اش به جایی برسد که اگر قرار بود به دانشگاه برود، تا صد سال هم نمی‌توانست آن جایگاه را در خوابش ببیند!

کلا همیشه اشتباه‌ها بد نیست، گاهی دست بر قضا نتیجه خوبی هم می‌دهند. اگر قرار باشد ما هم این ضرب المثل را در کشور خودمان بومی‌سازی کنیم، گزینه‌های جالب زیادی خواهیم داشت. مثلا: اشتباه یک روزنامه نگار، «نمی شود» را «می شود» چاپ می‌کند و صدها طلبکار را روانه پشت درهای یک مؤسسه مالی ورشکسته می‌کند و مسئولان توی رودربایستی می‌مانند و مجبور می‌شوند بدهی‌شان را از جیب بدهند. یا اشتباه یک مجری، وقتی باید توی دهن میهمانش بزند و نمی‌زند، باعث می‌شود میهمان طلبکار شده و ضمن بافتن هرگونه دری وری، فکر کند برای خودش کسی است و با اعتماد به نفس و بودجه میلیاردی فیلم بعدی‌اش را کلید بزند یا به خدمتش در فدراسیون ادامه دهد. یا اشتباه یک مدیر که راحت روی زمین راه می‌رود و پول جمع می‌کند و می‌رود آنجایی که دست آفتاب و مهتاب بهش نرسد!»


برچسب ها: تدبیر24 ، اشتباه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها