بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خبرنگاران رسانه‌های خارجی از هفت کشور دنیا در سفری دو روزه به استان کرمان از آثار تاریخی و گردشگری و بخشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان بازدید کردند.
تدبیر24»محمود وفایی افزود: خبرنگاران رسانه‌های کشورهای آذربایجان، ترکیه، فلسطین، لبنان، انگلیس، روسیه، آمریکا و آلمان و تعدادی از خبرگزاری‌های داخلی در سفر به مناطق شهداد و ماهان از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان بازدید کردند.
وی اظهار کرد: در این بازدیدها خبرنگاران از کلوت‌ها، روستاهای مقصد گردشگری ده‌سیف، شفیع آباد و ملک آباد، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و پروژهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی اقتصادی مردم منطقه شهداد و همچنین باغ فتح آباد کرمان و باغ شاهزاده ماهان دیدن کردند.
وفایی با بیان اینکه کویر لوت واقع در منطقه شهداد ناشناخته‌های زیادی دارد، اظهار کرد: بیابان لوت ۱۷۵ هزار کیلومتر وسعت دارد که حدود ۸۰ درصد آن در استان کرمان واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه بیابان لوت نخستین اثر طبیعی ثبت جهانی ایران در یونسکو است، گفت: منطقه گندم‌بریان و رودشور نیز در این بیابان و در استان کرمان واقع شده است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از کلوت‌های شهداد در استان کرمان بازدید می‌کنند، افزود: از حدود سه سال گذشته بحث استفاده از گردشگران در اقتصاد مردم منطقه جدی گرفته شده و واحدهای بوم‌گردی در این راستا راه‌اندازی شده است.
وفایی با اشاره به اینکه پروژه اکوکمپ بین‌المللی در شهداد شامل ۹.۵ هکتار نخلستان است، افزود: در این پروژه مجموعه ورزش‌های هوایی، کویرنوردی، اقامت گردشگران داخلی و خارجی و همچنین توانمندسازی اقتصادی مردم منطقه دیده شده است.
وی با بیان اینکه کویر لوت ظرفیت بسیار بالقوه‌ای است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان معین اقتصادی بخش تعیین شده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها