بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
معاون وزیر ارتباطات خبر داد
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کنترل فعالیت تبلیغات تلفنی گفت که در این مصوبه سازوکاری برای تبلیغات هوشمند کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است.

تدبیر24»حسین فلاح جوشقانی -  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که دستور داده‌ شد تا همه مزاحمت‌های تلفنی تبلیغاتی که توسط برخی از شهروندان گزارش شده، مورد پیگیری قرار بگیرند، اظهار کرد: هیچ‌گونه مزاحمت‌های تبلیغاتی برای شهروندان چه در قالب پیامک و یا تلفنی و این‌که برروی نوار پاسخگو، اینترنت را تبلیغ کنند، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست؛ این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر اپراتوری این کار را انجام داده باشد، آن سرشماره قطع خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که راهکاری که قبلا برای گزارش شماره‌های تبلیغاتی به شهروندان اعلام شد، قطعی نبود، گفت: برای پاسخگویی به شکایات شهروندان از پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌ای با شماره #۸۰۰* راه‌اندازی کردیم تا درصورت درخواست مردم، سرشماره‌هایی را که پیامک‌های تبلیغاتی انبوه می‌فرستادند، متوقف کنیم. با این حال برخی از اینها به سمت استفاده از سیم‌کارت‌های خصوصی رفتند تا از آن طریق پیامک انبوه ارسال کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح داد: اپراتور براساس قراردادی که برروی آن سرشماره‌ها منعقد کرده بود، اجازه فعالیت می‌داد، در نتیجه با بسته شدن سرشماره‌های مذکور و استفاده از سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی، ما یک راهکار موقت ارائه داده‌ایم که طبق آن، اگر کسی مزاحمت ایجاد کند و شکایتش از یک حدی بیشتر باشد، سیستم پیامک آن شماره (شخصی) قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی با اشاره به مصوبه‌ای که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال تدوین است اظهار کرد: در این مصوبه که طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد، اپراتورها موظف می‌شوند چه در مورد سرشماره‌ها و چه شماره‌های شخصی، سامانه‌ای راه‌اندازی کنند تا شهروندان با ورود به آن، بتوانند نوع پیامکی را که نیاز دارند انتخاب کنند.

وی در توضیح عملکرد این سامانه توضیح داد: اپراتورها در این سامانه یک پنل در انواع مختلف USSD، پورتال، اپ موبایلی و ... در اختیار شهروندان می‌گذارند تا آن‌ها بتوانند انتخاب کنند که در هر کدام از این حوزه‌ها، پیامکی را دریافت کنند یا خیر.

او با بیان این‌که تبلیغات پیامکی یک راه ارزان برای کسب‌وکارهاست تا بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند، تاکید کرد: تبلیغات در این مصوبه جدید هدفمند خواهد شد، به این صورت که مثلا من به عنوان یک شهروند علاقه‌مندم در فلان حوزه تخصصی یا کاری خود در یک موضوع، تبلیغات پیامکی دریافت کنم و اپراتور نیز برمبنای انتخاب شهروندان، اجازه ارسال آن تبلیغات را صادر می‌کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که با این مصوبه جدید دیگر مساله مزاحمت‌های تبلیغاتی برطرف می‌شود، گفت: ما براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشغول نوشتن ضوابطی هستیم تا بتوانیم یکسری شماره‌های شخصی را حتی بدون شکایت هم ببندیم. برای مثال اگر بررسی کنیم که رفتار یک مشترک به صورتی است که پیامک تبلیغاتی بسیاری می‌فرستد یا مکالمه صوتی ندارد، بنابراین می‌توانیم تشخیص دهیم که این خط در جهت اهداف تبلیغاتی فعالیت می‌کند.

فلاح جوشقانی اظهار کرد: ابزارهایی را در اختیار داریم که اگر اپراتوری در برابر مصوبه‌های ما تمکین نکرد، از آن‌ها استفاده کنیم اما واقعیت این است که برای اپراتورها اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌شان است؛ هرچند ممکن است در شبکه‌ای به این گستردگی تخلفاتی هم اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، شدت یافتن تبلیغات پیامکی و تلفنی در ماه‌های اخیر باعث شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای معروف به ۱۹۵ اقدام کند، اما این سامانه بر روی بستن شماره‌هایی که شهروندان گزارش می‌دادند تمرکز داشت، در حالی که شواهد نشان می‌دهد تعداد این شماره‌ها آنقدر زیاد است که اگر تعدادی از آنها هم بسته شود، تبلیغات کنندگان می‌توانند با شماره‌های دیگری به روند فعالیت خود ادامه دهند. اما اکنون مصوبه جدیدی که رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از آن خبر داده ظاهرا این نقص را پوشانده و می‌تواند راه حلی قطعی برای حل مساله تبلیغات تلفنی و پیامکی باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها