بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کابینه عربستان برای تقویت تلاش‌ها به منظور جلب سرمایه‌گذاران بیشتر، قانون ورشکستگی را تصویب کرد.
تدبیر24»قانون ورشکستگی مدرن در حال حاضر در عربستان وجود ندارد و این باعث ایجاد دشواری‌هایی برای شرکت‌هایی شده که پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۹ و این اواخر بدنبال سقوط اخیر قیمت نفت به دنبال بازپرداخت بدهی‌های خود به وام دهندگان هستند.

عربستان به منظور نوسازی اقتصاد خود و برای ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاری، اقداماتی نظیر به روز رسانی قوانین قدیمی برای فروش دارایی های نفتی به ارزش چندین میلیارد دلار مانند عرضه اولیه سهام شرکت " آرامکو " را آغاز کرده است.

یک منبع آگاه با اشاره به اسنادی مربوط به هفته گذشته گفت: ملک سلمان پادشاه عربستان پس از تایید کابینه، قانون ورشکستگی را به تایید نهایی رسانده است.

وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری عربستان هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص این قانون، زمان و چگونگی اجرای آن نشده است.

بنا بر اعلامیه دولت، شورای سیاست گذاری عربستان در دسامبر سال گذشته این سند را که شامل ۲۳۱ بند و ۱۷ فصل است  تایید کرده بود. این قانون فرآیند ورشکستگی را نظیر تسویه و انحلال برای اشخاص و شرکت‌های داخلی و خارجی تعیین کرده است.

هنوز جزئیاتی از چارچوب این قانون منتشر نشده است، اما نسخه پیش نویس پیشنهاد داده شده باید با تایید دست کم دو سوم از اعتباردهندگان باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها