بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مدیر شبکه آموزش به تغییرات برنامه‌های این شبکه در سال آینده اشاره و در عین حال تاکید کرد برنامه‌هایی که در جذب مخاطب موفق بوده‌اند، ضمن اعمال تغییرات لازم، باقی می‌مانند.

تدبیر24»حسین ساری در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش حدود یک یا دو هفته آینده قطعی و نهایی می‌شود. بخشی از برنامه‌ها در حال تولید است و تقریبا اواسط اسفند ماه کنداکتور شبکه‌ها قطعی خواهد شد.

او با اشاره به تغییر در برخی برنامه‌های شبکه آموزش در سال جدید اظهار کرد: به دلیل اینکه در ماه پایانی سال هستیم برنامه‌ها به همین شیوه پیش خواهد رفت اما با شروع سال جدید بعضی برنامه‌ها بازسازی می‌شوند و تهیه‌کنندگان نوآورانه‌تر به برنامه‌ها توجه خواهند کرد. حتی یک سری برنامه جدید متناسب با سال جدید پخش خواهد شد.

حسین ساری ـ مدیر شبکه آموزش

برندها می‌مانند

مدیر شبکه آموزش اضافه کرد: تعدادی از برنامه‌ها که مردم آنها را می‌شناسند، مخاطب جذب کرده‌ و شاخصند و حتی ممکن است برند شبکه آموزش باشند، مانند صبحی دیگر، پرسشگر، دکتر سلام و ... در سال جدید هم به روی آنتن می‌روند؛ البته در همین برنامه‌ها نیز گروه‌های مربوطه گفت‌وگو می‌کنند تا نوآوری در آن‌ها ایجاد شود. اما برنامه‌هایی که در ارزیابی‌های ما در جذب مخاطب توفیق زیادی نداشته‌اند و ماموریت برنامه تمام شده است، حتما تغییراتی در تولید و پخش آن‌ها خواهیم داشت. در واقع هیچ برنامه‌ای به طور دائم در آنتن شبکه آموزش نمی‌ماند، مگر اینکه درصد قابل قبولی از مخاطبان را جذب کند، جذابیت مناسبی داشته باشد و به لحاظ محتوا و پیام برای مخاطب مفید باشد.

رو به روی ماه

رو به روی ماه سال آینده هم پخش می‌شود

او در این ارتباط به برنامه «رو به‌ روی ماه» که هر هفته به یک کتاب اختصاص دارد و در هر هفته یک بازیگر یا گوینده، کتاب را به صورت تصویری اجرا می‌کند، اشاره کرد و گفت: برنامه «رو به روی ماه» هنوز ماموریتش تمام نشده و این برنامه مخاطبان رو به رشدی دارد و برای سال بعد هم به احتمال زیاد به روی آنتن می‌رود.

حسین ساری همچنین درباره «رو به روی ماه» به تهیه‌کنندگی داوود آجرلو گفت: این برنامه که ساعت ۲۳ از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود، به کتاب و کتاب خوانی توجه می‌کند و رمان‌های جذاب به ویژه برای دفاع مقدس را در این برنامه می‌خوانند. در این برنامه همکارانی که در تلویزیون و رادیو مشغول فعالیت هستند و رمان را به خوبی می‌خوانند، حضور می‌یابند. در واقع هدف‌گذاری این برنامه توجه به مقوله کتابخوانی و رمان‌های جذاب است.

فرصت برابر

شبکه آموزش ماموریت ساخت سریال ندارد

مدیر شبکه آموزش در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه تولید سریال، وظیفه شبکه آموزش نیست، گفت: در شبکه‌های مختلف تلویزیون تقسیم‌بندی وجود دارد که تولید سریال برای بعضی از شبکه‌ها یک ماموریت است اما شبکه آموزش این وظیفه را ندارد. در واقع شبکه آموزش سریال‌هایی که سیما تولید کرده یا از طریق تامین با ماموریت آموزشی و مهارت آموزی متناسب است را در دستور کار خود قرار داده و از آن‌ها بهره برده و می‌برد.

ساری به حمایت خود به عنوان مدیر از برنامه‌های شبکه آموزش اشاره و اظهار کرد: ما به عنوان مدیر به قدر بضاعت، توان نرم‌افزاری، اعتبارات و نقدینگی‌هایی که در اختیار شبکه است، تلاش می‌کنیم از برنامه‌ها حمایت کنیم و حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

دکتر سلام

درباره برنامه صبحگاهی و شبانگاهی شبکه آموزش

او با اشاره به برنامه‌هایی که در حال پخش از شبکه آموزش است، اظهار کرد: شبکه آموزش به اقتضای ماموریت و رویکرد خود که آموزش و مهارت‌آموزی است، برنامه‌های مختلفی را در حال پخش دارد. برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» که برنامه بانشاطی است و به سبک زندگی می‌پردازد، برای مثال در این برنامه به مهارت خانه و خانه‌داری، مشاوره‌های حقوقی، روانشناسی، طراحی خانه و دکوراسیون، گل آرایی و ... می‌پردازیم. این برنامه ارتباط خوبی با استان‌ها و شهرستان‌ها، اقلیم و طبیعت ایران دارد و به بازی‌های بومی و ملی توجه می‌کند. همچنین به سبک زندگی در محلات و اقوام مناطق مختلف می‌پردازد.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: برنامه شبانگاهی شبکه آموزش، «همیشه خونه» است. این برنامه خانواده و خانه را در کانون و محور برنامه‌سازی خود قرار داده است و تلاش می‌کند به بازنمایی و شبیه‌سازی خانه از جنبه‌های معنوی و روابط بین خانه و خانواده بپردازد. معمولا خانواده‌ها به طور کامل در برنامه حضور دارند و ضمن گپ و گفت‌هایی که بین خانواده و مجری ایجاد می‌شود سعی دارد الگوهای ارتباطی را هم معرفی کنند. این برنامه با حضور خانواده‌هایی که نوآوری دارند و می‌توانند تجربه و اقدامات نوآورانه‌شان را در اختیار مخاطبان قرار دهند، پخش می‌شود.

همیشه خونه

توضیحاتی درباره فرصت برابر، پرسشگر، دکتر سلام و پنجره‌ها

او ادامه داد: برنامه «فرصت برابر» که هر روز به طور زنده از ساعت ۸ تا ۸:۴۵ پخش می‌شود، به نظام آموزش و پرورش می‌پردازد و در آن به ویژگی یک مدرسه برتر، نوآوری‌هایی که در مدارس ایجاد می‌شود، موفقیت دانش آموزان و معلمان و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف آموزشی توجه می‌شود.

ساری به برنامه‌های دیگر این شبکه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای به نام «پرسشگر» جمعه‌ها ساعت ۱۰ شب پخش می‌شود که نسبتا با رویکرد نقد سازنده، درباره آموزش و پرورش، نظام آموزشی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تولید شده است. بنابراین این برنامه سعی می‌کند که نقاط قوت و ضعف‌های نظام آموزشی، نهادها و مراکز آموزشی را مورد توجه قرار دهد و از نظرات کارشناسان استفاده کند. در این برنامه پرسش‌های صریحی مطرح می‌شود و دست اندرکاران تلاش می‌کنند پاسخ مناسبی به آن بدهند.

او ادامه داد: برنامه «دکتر سلام» نیز در حوزه آموزش عمومی هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه هم مورد توجه مخاطبان قرار دارد و تلاش برنامه این است که از طریق دعوت پزشکان حاذق در موضوعات مختلف سلامت و پزشکی، سوالات مردم را پاسخ دهند و یک آموزش عمومی را برای مخاطبان ایجاد کنند. همچنین برنامه «مشاور» هر روز ساعت ۱۵ بعد از ظهر پخش می‌شود که به موضوعات مختلف روزمره مردم را اعم از حقوقی، مشاوره‌ای، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و ... می‌پردازد. در این برنامه کارشناسان ماهری دعوت می‌شوند تا سوالات مردم که عمومیت بیشتری دارد را پاسخ دهند.

پنجره‌ها

مدیر شبکه آموزش به برنامه «پنجره‌ها» که جمعه‌ها ساعت ۱۰ صبح از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود، اشاره کرد و گفت: برنامه «پنجره‌ها» گفت‌وگو محور و با رویکرد فرهنگی و هنری است که آیتم‌های مختلفی دارد اما اساس آن گپ و گفت فرهنگی و هنری است. این برنامه حدود دو یا سه ماه است که از شبکه آموزش پخش می‌شود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب ها: تدبیر24 ، می‌مانند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها