بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور مسئولین انتظامی و امنیتی به منظور بررسی مسائل اخیر دراویش در شمال تهران و منطقه پاسداران خبر داد.
تدبیر24»سیدحسین نقوی حسینی ضمن تشریح جلسه امروز صبح این کمیسیون بیان کرد: در این جلسه با اشاره به اینکه حادثه اخیر امنیت و آرامش مردم را دچار خدشه کرده است و عده‌ای سرخود بدون رعایت نظم و امنیت به جان و مال مردم خسارت وارد می کنند، گفته شد که سابقه این قائله برمی‌گردد به بازداشت چهار نفر از سرحلقه‌های این گروه انحرافی که البته آن موضوع مدیریت شد، اگرچه در همان دوران هم شاهد اقدامات ساختارشکنانه این گروه‌ها بودیم.

وی افزود: بعد از آن ماجرا اطراف خانه تابنده هر روز ۱۰۰ نفر یا ۲۰۰ نفر با وسایل و سلاح‌های سرد جمع می شدند و ادعای حفظ امنیت تابنده را داشتند که خود تابنده به آنها اعلام کرده بود که ما اصلا مشکل امنیتی نداریم ولی هدف این گروه ها چیز دیگری است و به جاهای دیگری وصل هستند. هر روز با ماشین و وسایل جمع می شدند تا اینکه در روز ۲۹ بهمن دو سارق اتومبیل دستگیر می شوند و ماجرا از همین جا شروع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علیرغم همه گفت‌وگوها و مذاکرات منطقی و آرام با افراد معترض و اینکه این افراد سارق اتومبیل هستند و با حکم دادگاه بازداشت شده‌اند و اصلا ارتباطی با ماجرای گروه شما ندارند ولی ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر با چوب و چماق و غیره زیر بار نمی روند. نیروی انتظامی همه تلاش صادقانه و منطقی خود را به کار گرفت ولی با روحیه تهاجمی، خصمانه و خشونت آمیز این افراد روبرو شد. چهار نفر از نیروهای جوان و حافظ امنیت مردم مظلومانه به شهادت رسیدند و نظم و امنیت منطقه به هم ریخت و این افراد به جان و مال مردم خسارت وارد کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه نیروی انتظامی پیشنهاد مدارا و گفت‌وگو با نمایندگان آنها را پذیرفت و با سه نفر از نمایندگان آنها مذاکره و توافق شد که ماجرا را پایان دهند ولی آنها خلاف توافق عمل کردند و مجددا از فرصت داده شده برای تجهیز و آماده‌سازی خود استفاده کردند تا آشوب‌های جدیدی را ساماندهی کنند.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد که بنای نیروهای انتظامی و امنیتی مدارا و پایان دادن به ماجرا با گفت‌وگوی مسالمت آمیز بود و به همین جهت نیروی انتظامی هیچ سلاحی به کار نگرفت و علی رغم اینکه آنها از هر وسیله ای علیه نیروی انتظامی استفاده می کردند اعم از چوب و چماق و قمه و حتی سلاح های گرم ولی نیروی انتظامی باز هم خویشتن داری کرد و مظلومانه در مقابل تجاوزگری و تعدی آنها به امنیت مردم ایستادگی کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها