بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
جلیلی، نماینده مراغه:
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی معتقد است مخالفت با طرح حذف آزمون‌های مدارس خاص، ایستادن مقابل سند تحول بنیادین است.

تدبیر24»علی جلیلی، نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا علت اصلی مخالفت نمایندگان مجلس با طرح حذف آزمون از مدارس خاص را اطلاعات اندک برخی از نمایندگان مجلس از این طرح دانست و تصریح کرد: بعضی از نمایندگان به طور کامل به این مساله واقف نیستند. بنده فکر می‌کنم دوستان ما در مجلس ناخواسته در مقابل سند تحول بنیادین ایستاده‌اند. البته اگر این طرح ابتدا به صورت پژوهشی مطرح و سپس وارد فاز اجرا می‌شد، نمایندگان مجلس نیز از این طرح آگاه و به طور حتم از آن حمایت می‌کردند.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین نظام آموزشی می‌گوید باید در دوره ابتدایی نظام آموزشی به صورت توصیفی باشد، اما سیستم آموزشی ما به گونه‌ای است که بار آزمون‌ها و کلاس‌های آموزش تست‌زنی روز به روز بیشتر می‌شود که این روند صریحا متضاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

جلیلی اجرای این طرح را برای نظام آموزشی مفید دانست و افزود: آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی در زمینه حذف این آزمون‌ها انجام داده است و این اقدامات باید تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر ما احساسات و ندای قلبی اولیای دانش آموزان را بشنویم و مشکلات روحی دانش‌آموزان را که متاثر از فضای کنونی است، درک کنیم، قطعا با نظام آموزشی فعلی که مبتنی بر سنجش و آزمون است، همراستا نخواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها