بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
حمایت‌های دولت به تقویت بنیه اقتصادی چایکاران منجر شد.
تدبیر24»«محمدولی روزبهان»، رئیس سازمان چای کشور از دکتر نوبخت معاون رییس جمهور به جهت حمایت‌های گسترده از صنعت چای کشور تقدیر کرد و گفت:این حمایت منجر به تامین صد در صدی منابع مالی مورد نیاز خرید تضمینی برگ سبز چای شد.

وی افزود: این اقدامات به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی چایکاران و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: اعطای به موقع اعتبار مصوب در قانون بودجه بابت خرید تضمینی برگ سبز چای و صدور و ارتقاء بودجه مورد نیاز بابت افزایش خرید مبلغ به مبلغ 225هزار میلیون ریال تاثیر بسزایی در تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان شد.

وی تصریح کرد: بهبود کیفیت محصول چای و ترویج توسعه به‌زراعی و توسعه هرس مکانیزاسیون از نتایج اقدامات خوب حمایت دولت بوده است.   

رئیس سازمان چای کشور گفت: استان‌های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ‌ها در استان گیلان قرار دارد. امسال 107 هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی ۲۰۱ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی افزود: برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور از اوایل اردیبهشت آغاز و در مهرماه به پایان می‌رسد. بیش از ۵۰ هزار خانوار کشاورز چایکار در تولید برگ سبز چای فعالیت دارند که در مجموع درآمد و زندگی یکصد هزار خانوار از طریق کشاورزی چایکاری تأمین می‌شود.

۱۷۸ واحد چای‌سازی در گیلان و مازندران وجود دارد که امسال،۱۵۱ واحد فعال بودند و با سازمان چای بابت خرید برگ سبز چایکاران قرارداد بسته‌اند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها