بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
محققان اعلام کردند هزینه حملات سالانه جرائم سایبری به ویژه پس از افزایش حملات به بازارها و ارزهای مجازی به ۶۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است.
تدبیر24»گزارش مشترک موسسه امنیتی "مک آفی" و مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک نشان می‌دهد  سرقت مالکیت معنوی حدود یک چهارم از کل جرائم انجام شده در سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود. بنا بر این تحقیق، مجرمان از آخرین فناوری‌ها نظیر هوش مصنوعی و  رمزگذاری، برای حملات خود در فضای سایبری استفاده می‌کنند و یکی از ابزارهای کمک به ناشناس ماندن آن‌ها، استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی است.

مک آفی در گزارش خود گفته است هزینه جرایم سایبری از ۴۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ فراتر رفته است و فضاهای سیاه وب به هکرها و سایر مجرمان اجازه می‌دهد خدمات و وسایل مورد استفاده در حملات را عرضه کنند و کارت‌های اعتباری به سرقت رفته و سایر اطلاعات با ارزش را به فروش برسانند.

این گزارش هزینه تمامی اقدام‌های مخرب در فضای اینترنت را بررسی نکرده اما روی از دست رفتن اطلاعات تجاری، تقلب آنلاین، جرائم مالی، تلاش برای نفوذ به شرکت‌های تجاری بزرگ، بیمه‌های مجازی و خسارت‌های اعتباری متمرکز شده است.

این گزارش تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که کاخ سفید با انتشار گزارشی اعلام کرد هزینه حملات سایبری به آمریکا در سال ۲۰۱۶، بین ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دلار بوده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها