بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
حتی عربستان سعودی نیز می‌خواهد از رونق نفتی آمریکا بی‌نصیب نماند.
تدبیر24»بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شرکت نفت دولتی عربستان سعودی احتمال ارسال نفت آمریکا به آسیا در فوریه از طریق یک واحد آمریکایی را مورد بررسی قرار داد اما آن را اقتصادی ندانست. همچنین به گفته مقامات دو پالایشگاه منطقه‌ای، این شرکت از خریداران در آسیا درباره تمایلشان برای خرید نفت آمریکا پرسش کرده است.

این حقیقت که سعودی‌ها از ارسال محموله نفت آمریکا به آسیا منصرف شدند، به معنای آن نیست که دوباره آن را مورد بررسی قرار نخواهند داد. فروش نفت آمریکا از سوی عربستان بی‌سابقه خواهد بود و استراتژی احتمالی بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در مواجهه با رشد تولید آمریکا است. صادرات نفت آمریکا به تهدیدی برای تلاش‌های اوپک و متحدانش برای حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها تبدیل شده است.

شرکت آرامکو قصد داشت نفت خام آمریکا را از طریق "موتیوا اینترپرایز" که اداره کننده بزرگترین پالایشگاه آمریکای شمالی در پورت آرتور تگزاس بود، به آسیا صادر کند.

نفت نسبتا ارزان آمریکا طی یک سال اخیر، راه خود را به سوی کشورهای مصرف کننده بزرگی مانند چین، هند و کره جنوبی باز کرده و بخشی از سهم بازار صادرکنندگان سنتی مانند عربستان سعودی را تصرف کرده است. 

برچسب ها: تدبیر24 ، عربستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها