تحلیلگران بر این باورند که شبکههای اجتماعی توییتر و اسنپ چت هماکنون گوی رقابت را از فیس بوک ربوده و از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار شدهاند.
تدبیر24»تحلیلگران و کارشناسان در موسسه آماری و تحقیقاتی
GBH Insights
روز چهارشنبه اعلام کردند که در حال حاضر طرفداران و کاربران بسیاری از دو
شبکه اجتماعی توییتر و اسنپچت استقبال کردهاند و آمار استفاده و محبوبیت
این دو شبکه اجتماعی از رقیب قدیمی و پیشین آنها یعنی فیس بوک سبقت گرفته
است.
این محبوبیت بر میزان تبلیغاتی که
برروی پلتفرم توییتر و اسنپچت صورت گرفته، هم تاثیرگذار بوده است و به
راحتی میتوان میزان فعالیت کاربران در این سه شبکه اجتماعی را با هم
مقایسه کرد و به نتیجه مشابهی دست یافت.
یکی از عواملی که این دو شبکه
اجتماعی را با محبوبیت بسیاری رو به رو کرد، ویژگی و قابلیتهای جدیدی بود
که گاهی به آنها افزوده میشد، به نظر میرسد فیس بوک نتوانسته است به خوبی
با شبکههای اجتماعی نوظهور و جدیدتر به رقابت بپردازد و آنها را از
میدان به در کند، بلکه بجای آن خود دچار چالش شده، به گونهای هر روز گزارش
میشود تعداد زیادی از کاربران از این شبکه اجتماعی خارج شده و به سایر
شبکههای مشابه همچون اسنپچت، اینستاگرام و توییتر روی میآورند.
دنیل ایوز - مدیر تحقیقات تکنولوژی در موسسه آماری GBH
- در این باره خاطر نشان کرده است که سهم فیسبوک از تبلیغات و آگهیهای
انجام شده برروی پلتفرم آن تنها ۱۵ درصد است و این در حالیست که سهم
توییتر از تبلیغات و آگهیهای اینترنتی ۲۰ درصد است. همین امر به وضوح نشان
میدهد که توییتر از فیسبوک در زمینه جلب نظر کاربران و صاحبان تجارت جلو
افتاده است.