بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
ابتکار:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است.
تدبیر24»معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: طبق برنامه ششم برای دست یافتن به جامعه متعادل در سیاست گذاری و داشتن جامعه سالم باید عدالت جنسیتی را مدنظر گرفت که دولت بدنبال تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه و برقراری عدالت جنسیتی است.

ابتکار با تاکید به اینکه مسئله زن و خانواده از مسایل مهم انقلاب اسلامی از روز اول تاکنون است تصریح کرد: بیش از نیمی از جامعه کشور را زنان تشکیل داده‌اند به همین دلیل نمی‌توان سهم و جایگاه زنان را در رشد و سلامت جامعه نادیده گرفت.

معاون رییس جمهور در امور زنان باتاکید بر اینکه توجه نکردن به بنیان خانواده باعث آسیب جدی به جامعه می شود اظهارکرد: باید به امور و مشکلات زنان توجه کرد و در جهت رفع این مشکلات گام برداشت که رفع مشکل بانوان همان رفع آسیب ها و مشکلات جامعه است.

وی درخصوص سندتوسعه زنان وخانواده گفت: این سند چارچوب بسیارخوبی  است که هراستان باتوجه به سیاست های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت زنان و خانواده در راستای آن گام برمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از این برنامه ها در دولت یازدهم نیز دنبال شده است، اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات در حال پیگیری مقابله با خشونت علیه زنان بوده و آموزش و پرورش در این زمینه آموزش حقوق زنان را در بین دانش آموزان دنبال می کند.

وی اضافه کرد: در مورد موضوع اصلاح قانون و تنظیم امنیت اجتماعی زنان نیز لایحه ای ارزشمند در حال اتمام مراحل خود در قوه قضائیه است.

ابتکار با بیان اینکه دولت در زمینه اصلاح قانون، آموزش و پیشگیری اقدامات شایسته ای چون تقویت اورژانس اجتماعی را در دست اقدام دارد، اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم اورژانس اجتماعی موضوع مقابله با خشونت علیه زنان و کودک آزاری بوده که مورد حمایت و پیگیری جدی معاونت امور زنان و خانواده است.

به گفته وی گفت و گوی بین اعضای خانواده بر اساس مطالعات بسیار کاهش یافته و این میزان به کمتر از ۲۰ دقیقه در روز رسیده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال قبل این میزان ۲ ساعت بوده است، افزود: کاهش مدت زمان گفت و گوی روزانه در بین اعضا خانواده ها به پیوندهای عاطفی لطمه وارد می کند و انقلاب دیجیتال و مشغله های خانوادگی از مهمترین علل این موضوع به شمار می رود.

ابتکار با تاکید بر اینکه موضوع گفت و گوی ملی خانواده با همکاری احزاب و تشکل ها و دانشگاهیان میسر می شود، بیان کرد: حضور احزاب و سازمان های مردم نهاد در اجتماع نیز می تواند نقش مهمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

و ی ادامه داد: با توجه به سیاست برون سپاری دولت، احزاب و تشکل های مردمی می توانند در حل مشکلات بسیار مفید و موثر عمل کنند.

ابتکار خاطرنشان کرد:  در زمان حاضر ۶۰ درصد دانشجویان کشور و ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها از میان بانوان هستند در حالیکه بیکاری میان فارغ التحصیلان زن کشور ۲ برابر بیشتر از مردان است. همچنین دولت تدبیر و امید در صدد ایجاد تعادل است تا بتواند شاهد حضور ۳۰ درصدی زنان توانمند کشور در پست های مدیریتی و همپا با مردان باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، ابتکار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها