بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
یک فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به بالا بودن میزان تزریق خون در کشور گفت: یک پزشک باید تمام موارد را بررسی کند تا متوجه شود چه زمانی مجبور به خون تزریق است زیرا هیچ تزریق خونی نیست که ریسک صفر داشته باشد.
تدبیر24»دکتر بیژن کیخائی در هشتمین کنگره میان‌دوره‌ای طب رزم و تروما که امروز (8 اسفندماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در هر ثانیه 2.5 میلیون گلبول قرمز در مغز استخوان تولید می‌شود و در زمان استرس این تولید تا هشت برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود:  محصولی که تولید می‌شود هفت میکرون اندازه دارد و دیده نمی‌شود. این محصول 120 روز طول عمر دارد و در این مدت 500 کیلومتر در بدن مسیر طی می‌کند. در طی طول مسیر نیز از مسیری دو میکرونی عبور می‌کند که کار بسیار سختی است. همچنین حدود 10 مرتبه از آئورت و 30 مرتبه از طحال عبور می‌کند که این کار نیز برای گلبول قرمز سخت است و به همین میزان از کلیه نیز عبور می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز ادامه داد: همه این مراحل، در جهت رسالت گلبول‌های قرمز در رساندن اکسیژن به بدن است. در هر گلبول قرمز 300 تا 500 میلیون هموگلوبین وجود دارد که این رسالت را انجام می‌دهند.

کیخائی با اشاره به جزئیات تزریق خون عنوان کرد: خون یک نوع بافت است که باید در مواقع مورد نیاز تزریق شود. گلبول قرمز علاوه بر گروه اصلی، 320 گروه فرعی دارد و در حال حاضر مدت‌ها است که تزریق خون بر اساس گروه اصلی انجام نمی‌شود و گروه‌های فرعی در ترزیق خون لحاظ شده‌اند.

وی تصریح کرد: پزشکی که تصمیم به تزریق خون می‌گیرد نباید تنها معیارش هموگلوبین باشد و باید بقیه موارد را نیز در نظر بگیرد، یک پزشک باید تمام موارد را بررسی کند تا متوجه شود چه زمانی مجبور به خون تزریق است زیرا هیچ تزریق خونی نیست که ریسک صفر داشته باشد.  

این فوق تخصص خون و سرطان افزود: در بسیاری از مواقع می‌بینیم که به یک بیمار تالاسمی مینور یا بیماری با هموگلوبین 7 یا 8 خون تزریق می‌کنند، در صورتی که این بیمار نیازی به تزریق خون ندارد.

کیخائی خاطرنشان کرد: میزان تزریق خون در کشور و مخصوصا استان خوزستان زیاد است و در واقع پرت خون در استان ما بالا است که برای جلوگیری از این وضعیت باید بدانیم در چه زمانی باید خون تزریق شود.

این فوق تخصص خون و سرطان بیان کرد: در مدت بیش از 30 سالی که مشغول به کار هستم شاهد بوده‌ام که 17 بیمار به دلیل تزریق خون از دست داده‌ایم ولی هیچ بیماری را سراغ ندارم که حتی با هموگلوبین 2 و بدون تزریق خون فوت کرده باشد.

رئیس بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز عنوان کرد: در زمان خونریزی، تایم طلایی همان 6 ساعت نخست است و اگر در دو ساعت اول به بیمار رسیدگی نشود وضعیت خطرناکی پیدا خواهد کرد.

کیخائی گفت: همچنین 25 درصد بیماران دچار عارضه تروما نیاز به تزریق خون دارند.

برچسب ها: تدبیر24 ، تزریق خون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها