بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
عصبانیت آمریکا از وتوی قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اگر روسیه به اقدامات حفاظتی خود برای ایران ادامه دهد آمریکا و شرکایش خودشان اقدام خواهند کرد. اگر از طریق شورا نتوانیم کاری کنیم خودمان اقدام می‌کنیم.
تدبیر24»آمریکا تهدید به اقدام یک جانبه علیه ایران کرد. این تهدید بعد از وتوی قطع‌نامه توسط روسیه مطرح شد.

بر اساس این گزارش نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «اگر روسیه به اقدامات حفاظتی خود برای ایران ادامه دهد آمریکا و شرکایش خودشان اقدام خواهند کرد. اگر از طریق شورا نتوانیم کاری کنیم خودمان اقدام می‌کنیم.»

بر اساس گزارش رویترز، هیلی هیچ اشاره‌ای به نوع اقدام نکرد. وتوی روسیه شکست آمریکا بود چراکه آنها ماه‌ها به ادعای خودشان برای پاسخگو کردن ایران در سازمان ملل تلاش و لابی کرده بودند در حالی که همزمان توافق هسته‌ای را تهدید به نابودی می‌کنند.

هیلی مدعی شد: «این وتو تاثیری در تصمیم آمریکا درباره توافق هسته‌ای ندارد و هیچ کمکی هم به این تصمیم نمی‌کند. وتوی روسیه تنها به بسیاری از تفکرات درباره بازکردن راه ایران برای ادامه رفتارهایش اعتبار داده است.»

رویترز در این گزارش مدعی شد: «روسیه گزارش‌های سازمان ملل را درباره ایران زیر سوال برده بود. قطعنامه شورای امنیت نیازمند ۹ رای و عدم وتو از سوی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و بریتانیا بود. با توجه به شکست پیش‌نویس بریتانیایی قطعنامه، این شورا پیش نویس دیگری که از سوی روسیه اعطا شده بود و در آن هیچ اشاره‌ای به نام ایران نشده بود را پذیرفت .

یک دیپلمات ارشد غربی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد که «جامعه بین‌الملل به ویژه اروپایی‌ها باید نگرانی‌هایشان را از رفتارهای ایران به گونه‌ای منعکس کنند.»

وی گفت که «ما هیچ شبهه‌ای درباره سیاست‌های ایران در قبال اسرائیل و نقش این کشور در منطقه و همچنین ساخت موشک‌های بالستیک نداریم. ما باید این موارد را حتی واضح‌تر از گذشته بیان کنیم.»

در پی وتوی قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت توسط روسیه، نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا و بریتانیا از شورای امنیت سوءاستفاده می‌کنند تا منافع سیاسی خودشان را پیش ببرند و همه اتفاقات در یمن را به گردن ایران بیندازند.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ نیابتی در یمن میان ایران و متحد آمریکا یعنی عربستان در جریان است. ائتلاف به رهبری سعودی در سال ۲۰۱۵ در درگیری‌های یمن مداخله کرد و از نیروهای دولتی در برابر نیروهای تحت حمایت ایران حمایت می‌کند. ایران هر گونه ارسال سلاح به یمن را رد کرده است.

براساس این گزارش، دونالد ترامپ به متحدان اروپایی خود هشدار داده که تا اواسط می درباره ترمیم توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری کنند. در همین راستا بریتانیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تصویب در شورای امنیت تنظیم کرد. متن اولیه پیش‌نویس قطع‌نامه نقض ممنوعیت ارسال سلاح به انصارالله یمن توسط ایران را محکوم کره بود با این حال در نهایت لحن پیش‌نویس تغییر کرد و تنها به نقش ایران اشاره شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، نیکی هیلی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها