بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
بی‌حجابی در صحنه اجتماع، فعالیتی عمومی است و باید نهی از منکر انجام داد؛ اما اینکه بگوییم این شخص آزاد است و بی‌حجابی جزو زندگی خصوصی او است، سخن درستی نیست؛ بی‌حجابی همانند رشوه‌خواری است که باید در مقابل آن ایستاد.

تدبیر24»آیت الله مکارم شیرازی صبح روز چهارشنبه در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به موضوع حاشیه‌های اخیر درباره حجاب پرداخت و گفت: اخیرا در برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی بر روی مسئله بی‌حجابی سرمایه گذاری کرده و می‌گویند: «چرا حجاب باید اجباری باشد؟ در اسلام چیزی به نام اجبار نیست و حجاب هم نباید اجباری باشد» که باید گفت این افراد کلمه اجبار را به غلط در این مسئله استفاده می‌کنند.


وی اظهار کرد : ما اعمالی همچون شرب خمر، مواد مخدر، رشوه‌خواری، دزدی، اعمال خلاف عفت، بی‌حجابی و ... در اسلام داریم که جزو گناهان بوده و ممنوع است.


این مرجع تقلید افزود : یک وقت شخصی در خانه خود از این قبیل اعمال حرام انجام می‌دهد که ما مأمور به ورود در زندگی خصوصی افراد نبوده و نمی‌توانیم تجسس کنیم؛ اما وقتی در ملأ عام از این کارهای خلاف انجام می‌دهد، هم حکومت مأمور به نهی از منکر است؛ هم آحاد مردم این وظیفه را دارند.


آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی در صحنه اجتماع، فعالیتی عمومی است و باید نهی از منکر انجام داد؛ اما اینکه بگوییم این شخص آزاد است و بی‌حجابی جزو زندگی خصوصی او است، سخن درستی نیست؛ بی‌حجابی همانند رشوه‌خواری است که باید در مقابل آن ایستاد.


وی یادآور شد : آیه «لا اکراه فی الدین ...» به معنای آزادی نیست؛ به این معنا نیست که هیچ خط قرمزی وجود نداشته و همه می‌توانند هرکاری انجام دهند؛ اگر این آیه به معنای آزادی باشد، پس چرا جلو دزدی را می‌گیرند؟ چرا با رشوه‌خواری برخورد می‌کنند؟ باید در مقابل این‌گونه اعمال نهی از منکر کرد.


این استاد حوزه بیان کرد: البته نهی از منکر به معنای خشونت نیست؛ باید با زبان نرم و خوش به این کار پرداخت.


این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: برخی اظهار می‌کنند که ماشین حریم خصوصی است و می‌توان بی‌حجاب بود که در پاسخ باید گفت: اگر این ماشین در پارکینک منزل شماست، حریم خصوصی است و کسی نمی‌تواند حرفی بزند؛ اما ماشینی که بیرون آمده و همه چیز در آن پیداست، دیگر حریم خصوصی نیست؛ خصوصی آن است که از دید مردم پنهان باشد.


آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد : عده‌ای ناآگاهانه و عده‌ای آگاهانه برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی در حال مجاز کردن محرمات بوده و این نکته در تفکر آنان است که اگر بتوانیم این محرمات را بزنیم، اصل نظام را می‌توانیم زیر سوال ببریم؛ باید مراقب بود و از تکرار این مغلطه بازی‌ها خودداری کرد.


وی تاکید کرد : برخی هم می‌گویند که از حجاب مهمتر داریم و باید به سراغ آن‌ها برویم که درباره این موضوع هم باید بگوییم که این سخن مانند آن است که شخصی در کنار درد چشم، سرما هم خورده باشد و دکتربه او بگوید فقط به فکر چشمان خود باش و فکری به حال سرماخوردگی خود نکن؛ بیان این مسئله که باید سراغ مباحث مهمتر از حجاب برویم، مغالطه است و همانطوری که باید تمام بیماری‌ها را علاج کرد، باید در مقابل تمام محرمات حساس بود و نهی از منکر داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها