بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های کلسیم همراه با ویتامین د و بدون آن ممکن است خطر پولیپ روده را افزایش دهد.
تدبیر24»بررسی اطلاعات موجود در یک آزمایش گسترده حاکی از آن است که مصرف مکمل‌های کلسیم با ویتامین د ‌یا بدون آن می‌تواند خطر ابتلا به انواعی از پولیپ ‌را در روده افزایش دهد.

این اطلاعات از آزمایش‌های کلینیکی به دست آمده که مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین د را در پیشگیری از پلیپ‌های روده مورد بررسی قرار دادند.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با بیان اینکه لازم است یافته‌های بدست آمده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشتند: این یافته‌ها تاثیرات حائز اهمیتی در کنترل و پیشگیری از سرطان روده دارند.

مطالعات پیشین که درمورد تاثیر مکمل‌های کلسیم و ویتامین‌ د روی پیشگیری از پولیپ‌ها انجام گرفته نتایج مغایری داشته است.

سرطان روده بیماری است که با تکثیر غیرمعمول سلول‌ها در روده شناخته می‌شود. این سرطان به طور معمول با یک پولیپ شروع می‌شود که رشد غیرسرطانی است. پولیپ با سرعت پایین رشد می‌کند و اغلب شکل گرفتن آن ۲۰ سال طول می‌کشد.

متخصصان با مطالعه روی ۲۲۵۹ بیمار ۴۵ تا ۷۵ ساله که به طور گزینشی از مکمل‌های کلسیم و مکمل ویتامین د یا هر دو مکمل‌ همراه با هم مصرف کرده بودند دریافتند: احتمال پولیپ روده در افرادی که کلسیم مصرف کردند صرف نظر از اینکه ویتامین د نیز در کنار آن استفاده کرده باشند یا نه، بیشتر است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، هر چند احتمال ابتلا به پولیپ روده در افرادی که تنها از ویتامین د مصرف کرده‌اند پایین بوده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، پولیپ روده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها