بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مجید فراهانی، عضو شورای پنجم شهر تهران در واکنش به تایید خرید خودروی گران‌قیمت و استخدام آقازاده در موسسه همشهری توسط مرتضی حاجی مدیرعامل این روزنامه وابسته به شهرداری گفت: پذیرش اصل موضوع کافی نیست. در ادامه این خودرو باید یا تودیع شود یا در صورت عدم امکان صرفا برای امور تشریفات موسسه استفاده شود‌. همچنین فرزند تحصیل‌کرده ایشان‌ هم برای دوری از هر شائبه، احتمالا شانس فعالیت خود را در جای دیگری غیر از همشهری خواهند آزمود.
تدبیر24»مجید فراهانی، عضو شورای پنجم شهر تهران در واکنش به تایید خرید خودروی گران‌قیمت و استخدام آقازاده در موسسه همشهری توسط مرتضی حاجی مدیرعامل این روزنامه وابسته به شهرداری گفت: پذیرش اصل موضوع کافی نیست. در ادامه این خودرو باید یا تودیع شود یا در صورت عدم امکان صرفا برای امور تشریفات موسسه استفاده شود‌. همچنین فرزند تحصیل‌کرده ایشان‌ هم برای دوری از هر شائبه، احتمالا شانس فعالیت خود را در جای دیگری غیر از همشهری خواهند آزمود.

این روزها حاشیه درباره موسسه همشهری زیاد دیده و شنیده می‌شود. از سوءاستفاده‌های مالی و حقوق کلان و قراردادهای مازاد تا زیان‎ده شدن موسسه و بدهی‌های که از دوران گذشته روی دست باقی‌مانده است.

همین هم باعث شده تا هفته گذشته اعضای شورای شهر تصمیم به تحقیق و تفحص درباره عملکرد و حساب‌وکتاب بزرگترین موسسه مطبوعاتی کشور را اجرایی کنند.

البته هنوز چند روزی از خبر آغاز تحقیق و تفحص از همشهری نگذشت که توئیت «یاشار سلطانی» از استخدام پسر «مرتضی حاجی»، مدیرعامل تازه موسسه و خرید خودرو 121 میلیونی برگ تازه‌ای از این موسسه رو کرد. به گفته یاشار سلطانی، مدیرعامل در اوج بحران مالی و باوجود چند خودروی مناسب در موسسه اما بازهم اقدام به خرید ماشین گران‌قیمت خارجی از پول بیت‌المال کرده است.

این ادعا زمانی سوال برانگیز و عجیب شد که مرتضی حاجی آن را تایید کرد و گفت، خبر خرید خودرو درست است و تأیید می‌کنم اما این خودرو متعلق به شرکت همشهری است.

اکنون‌که انگار هنوز ماجرای استفاده از مال عمومی در مدیریت همشهری همچنان ادامه دارد دیگر اعضای شورای شهر نه‌فقط حواسشان به عملکرد مسئولان دوره گذشته بلکه به مسئولان فعلی باید بیشتر باشد.

مجید فراهانی، عضو شورای پنجم شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در واکنش به خبر خرید خودروی گران‌قیمت و استخدام آقازاده در موسسه همشهری گفت: آقای حاجی از چهره‌های زحمتکش و باتجربه جریان اصلاحات است. با توجه به همین موضوع هم انتظار می‌رفت که در صورت صحت ادعا، ایشان هم اصل موضوع را بپذیرند و توضیح دهند.

فراهانی ادامه داد: البته پذیرش اصل موضوع کافی نیست. در ادامه این خودرو باید یا تودیع شود یا در صورت عدم امکان صرفا برای امور تشریفات موسسه استفاده شود‌. همچنین فرزند تحصیل‌کرده ایشان‌ هم برای دوری از هر شائبه، احتمالا شانس فعالیت خود را در جای دیگری غیر از همشهری خواهند آزمود.

او افزود: به نظرم هر اقدام شائبه برانگیز از سوی هر مسئول اصلاح‌طلبی لازم است از سوی اصلاح‌طلبان قاطعانه و به‌طور گسترده موردنقد و انتقاد قرار گیرد. اعتماد مردم اهمیت بالایی دارد. مردم اگر ببینند اصلاح‌طلبان خود پیشتاز انتقاد از سوء استفاده‌ها و عملکرد خطای افراد منتسب به خود هستند اعتمادشان به اصلاح‌طلبان دوچندان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا اشاره کرد: در کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تمرکز اصلی ما بر همین موارد پیش‌آمده است. یعنی بهرهور کردن سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری، کاهش هزینه‌ها، مقابله با فسادهای ساختاری و فرایندی احتمالی در این مجموعه‌ها خواهیم کرد.

فراهانی تاکید کرد: درست است که حساسیت در مقابل اینگونه مسائل لازم است. اما نباید فراموش کرد که در شهرداری مسائل صدها برابر مهم‌تر هم وجود دارد. به نظرم حساسیت در خصوص گران اداره شدن شرکت‌های و موسسات دولتی و عمومی یکی از این موارد است. اکثر این نهادها به دلایلی همچون تورم چند برابری نیرو ،تمرکز بی‌دلیل بر روی کارهای غیر مرتبط و مدیریت غلط غیر بهره ورانه رخ داده و می‌دهد.

محمود میر لوحی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در واکنش به این خبر به رویداد۲۴ گفت: آقای حاجی از افراد دغدغه‌مند در موسسه همشهری هستند. ایشان دلسوزانه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند که موسسه از مشکلات مالی آن رها شود و با ساختار و برنامه‌ریزی تازه رونق تازه‌ای بگیرد. بنده، خودم چندین بار با ایشان جلسه داشتم و متوجه حساسیت ایشان نسبت به کار شدم.  برای همین ابتدا باید استدلال شان برای خرید خودرو شنید و بعد قضاوت کرد. یکی از مسائل شورای شهر، موسسه همشهری است برای همین هم تحقیق و تفحص آن در برنامه وجود دارد. این موضوع هم حتما پیگیری می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، همشهری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها