بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده باید با برنامه ریزی مدون صورت بگیرد و به نظرم حضور دولت در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند موثر باشد و سبب تسریع در روند اجرای برنامه‌های نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شود.
تدبیر24»مهدی شیخ در گفت و گو با اکوناپرس درباره تاثیر فرهنگی بافت فرسوده بر زندگی مردم افزود: به نظرم بعید است که بافت فرسوده درون شهری بتواند آثار فرهنگی بدی در زندگی مردم بگذارد، چراکه به هر شکلی که درآید از وضعیت موجود بهتر خواهد بود، خانه‌های موجود در بافت فرسوده خیلی کوچک بوده و به دلیل اینکه همه جزو ساکنان یک محله هستند و یکدیگر را می‌شناسند می‌توانند در بافت جدید هم با یکدیگر زندگی کنند.

وی ادامه داد: نوسازی بافت‌های فرسوده درون شهری با ساخت و سازهایی نظیر مسکن مهر بسیار متفاوت است، در مسکن مهر افراد از شهرها و محلات مختلف برای خرید خانه اقدام می‌کنند و بدون اینکه نسبت به هم شناختی داشته باشند، در این املاک ساکن می‌شوند که این موضوع به بروز ناهنجاری اجتماعی  دامن می‌زند.

شیخ درباره حضور دولت در نوسازی بافت فرسوده با برنامه ملی بازآفرینی شهری، اضافه کرد: حضور دولت در نوسازی قطعا می‌تواند موثر باشد ضمن اینکه باید اعتماد سازی شود تا مردم استقبال کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: حضور دولت در نوسازی بافت فرسوده یک مزیت خوب است چراکه دولت نمی‌سازد و مردم و بخش خصوصی در سازندگی پیش قدم شده و مردم بدون هیچ دردسری در منزلی ساکن می‌شوند که می‌تواند به آنها احساس امنیت بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که نوسازی بافت فرسوده می‌تواند فضای نشاط آوری به مردم القا کند؟ تصریح کرد: قطعا همینطور است، اگر در محله‌ها تردد داشته باشید حتما دیده‌اید که در برخی از محله‌ها مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، بعضی از مناطق تهران که مناطق مرکزی بافت فرسوده‌اند فضای سبز کمی‌دارند، زمانی که بافت‌های فرسوده ترمیم شود امکان احداث اماکن جدید هم بیشتر می‌شود و در اینصورت می‌توان فضاهای سبز، ورزشی و تفریحی را نیز گسترش داد.

شیخ با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند در اجرای طرح نوسازی به دولت کمک کند، افزود: مجلس می‌تواند نقش نظارتی در اجرای برنامه بازآفرینی داشته باشد تا مشکلی به وجود نیاید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌گفت: در صورتی که بافت‌های فرسوده نوسازی نشوند یا برنامه نوسازی با مشکلی مواجه شود که اجرای طرح به عقب بیفتد، در زمان بروز حوادثی نظیر زلزله که می‌تواند آسیب زیادی به این بافت‌ها و مردم ساکن آنها بزند و اتفاق ناگواری رخ دهد، ما هیچ گاه نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها