بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: مقوله صادرات برای حفظ بازارها نیاز به ثبات نرخ ارز دارد.

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اکثر موارد طرح شده از سوی بخش خصوصی استان حول محور بانکی است که چالش مهم در این حوزه وابستگی شدید اقتصاد کشور به سیستم بانکی به لحاظ تامین سرمایه در گردش و نیز تامین ارز مورد نیاز دارد.

این مسئول ادامه داد: بخش خصوصی به عنوان منبع اصلی تحریک تقاضا در جامعه، به دنبال حل مشکلات موجود در این بخش است که اگر شعارها به عمل تبدیل شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: کلید واژه‌های مطرح شده در اقتصاد از جمله نرخ ارز، رقابت‌پذیری و تولید در بحث صادرات نیز اهمیت بالایی دارد و بهترین رویکرد برای فعالیت و ترمیم اقتصاد نگاه ویژه به بازارهای جهانی برای صادرات است که البته عدم توفیق در ایجاد یک بازار پایدار بر مبنای سلایق مشتری، حتی در کشورهای همسایه از مواردی است که نیاز به برررسی جدی دارد.

جمیلی با تاکید بر تولید بر مبنای سلایق مشتری، خاطرنشان کرد: اگر تولید براساس تحقیق و مطالعه بر اساس سلایق مشتری باشد باتوجه به چالش‌های سیاسی حتی با وجود مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد، خط تولید برای صادرات همچنان ادامه فعالیت خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان یادآور شد: مقوله صادرات و حضور در بازارهای خارجی علاوه‌بر توان تولیدکننده داخلی و صادرکننده آن نیاز به ثبات نرخ ارز دارد و هرگونه تصمیم در رابطه با تثبیت رویه‌های مربوطه اثر مستقیم بر روی فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها