بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت ضمن انتقاد از همکاری نکردن دستگاه‌های مختلف برای ادامه طرح تحول سلامت، گفت: بویژه سازمان تامین اجتماعی در این مدت بسیار اذیت کردند و شادابی طرح تحول نظام سلامت را از ما گرفتند.
تدبیر24»دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم معرفی دو داروی جدید در زمینه درمان هپاتیت سی و پیشگیری از سکته مغزی که صبح  امروز در بیمارستان شریعتی تهران برگزار شد، گفت: این اقدام ارزشمند است و می‌تواند درسی برای سایر اساتید باشد. امروز می‌بینید داروی سو بو داک و پلی پیل بسیار اثربخشند. برای مثال داروی هپتایت سی با هزینه کمتر از یک دهم معادل خارجی آن، بیماری را از بین می‌برد بیش از 10 سال روی این داروها کار شده و امیدواریم که بیمه‌ها روی آن کار کنند. امیدوارم بیمه‌ها حمایت کنند و پوشش مناسبی را برای نیازمندان فراهم کنند.

وی افزود: ما را در این مدت بسیار اذیت کردند، به خصوص سازمان تامین اجتماعی. همه شادابی که در طرح تحول ایجاد شده بود را همه را از ما گرفتند. البته بعضی از همکاران در دولت بی‌اثر نبودند. متاسفانه در یکی دو سال اخیر تدبیری ندیدم. حتی اگر تصور کنیم دو سه هفته مانده به آخر سال تمام پولی که باید به ما می‌دادید را پرداخت کنید، این چه تدبیری است؟ بالاخره جریان وجه بسیار مهم است. یک وزیر و ریییس دانشگاه و معاون دانشگاه و ... می‌خواهند مجموعه خود را اداره کنند، اما بیش از یک سال است که نتوانستیم به شرکت‌های داوریی، پزشک و پرستار بدهی خود را بپردازیم. امیدواریم تدبیری صورت گیرد و اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در عین حال باید متاسف بود که چنین سرمایه‌هایی درایم، اما 30 سال پیش به نحوی تصمیم گرفته شد که بیمارستان‌های آموزشی آسیب دیدند. اگر 30 سال پیش این تصمیم به دست جامعه پزشکی گرفته نمی‌شد و بیمارستان‌های آموزشی را به نظام‌های خودگردان وابسته نکرده بودیم، این مشکلات پیش نمی‌آمد. در حال حاضر استادان ما نمی‌دانند وقت خود را در بیمارستان برای درمان بگذارد یا آموزش یا پژوهش. اگر آموزش وپژوهش نباشد نشاطی وجود ندارد. رییس بیمارستان علاقه‌مند است که استاد و دانشجو وقت بیشتری را در درمانگاه‌ها بگذارند تا پول بیشتری بیاورند. ما بهترین سرمایه‌های خود را با سیاست نادرست مستهلک می‌کنیم. امیدواریم این روند به نحوی اصلاح شود و بتوانیم استفاده موثرتری از دوستان داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به تلاش معاون علمی و تحقیقات وزارت بهداشت در زمینه پژوهش‌های دارویی اظهار کرد: در این دوره دکتر ملک‌زاده در حوزه پژوهش به همراه همکاران خود مسئولیت این کار را برعهده گرفته‌اند و بیشترین سرمایه را از نظر آموزش و پژوهش ایجاد کرده‌اند. سازمان غذا و دارو هم باید توجه داشته باشد که حتما پتنت داروها تا بازگشت سرمایه اولیه برداشته نشود و صنعت دارویی کشور برای سرمایه‌گذاری اعتماد کند و اگر نقصی در تصمیمات بوده، بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها