بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
آیین درختکاری در بوستان هنرمندان با عنوان "غرس درخت فرهنگ و هنر" با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد.
تدبیر24»ابویی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: در شهرسازی خیلی‌ها منتظر ساخته شدن ساختمان‌های بلند و باشکوه هستند و بسیاری منتظر ساخت شهری مدرن هستند. شاید در تحقق این موارد خیلی موفق نبودیم و بناهای قدیمی را نیز به خوبی ترمیم نکرده باشیم اما می‌توانیم فضای سبز خوبی را در شهر فراهم کنیم چراکه این مهم نیازمند تکنولوژی نیست لذا می‌توانیم آن را به کمک یکدیگر در شهرمان به بهترین شکل ممکن محقق کنیم.

وی افزود: اگر اهالی فرهنگ و هنر به این نتیجه برسند که این امر مهم می‌تواند با حضور آنها مشارکت مردم را نیز به همراه داشته باشد قطعا به کمک یکدیگر تحقق فضای سبز خوب در شهر امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: اراده و انگیزه لازم در شهرداری تهران وجود دارد که به کمک هنرمندان ایرانی زیبا و سرسبز را بسازیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: خانه هنرمندان ایران این افتخار را دارد که هر کار خوبی توسط شهروندان و هر نهاد و سازمان دیگری که بخواهد انجام شود به نیابتی که از اهالی فرهنگ و هنر به آن داده شده در این اقدامات سهیم خواهد بود.

وی افزود: کاشت نهال کار بسیار خوبی است چراکه همه می‌دانند  وضع فضای سبز ما خوب نیست. امروز وضع محیط زیست و آب ما خوب نیست و حتی بخش‌هایی از فرهنگ و هنر ما نیز اینگونه است. مردم ما به اهالی فرهنگ و هنر خود احترام می‌گذارند و هنگامی که گزارش این کار پسندیده یعنی کاشت نهال منتشر می‌شود مردم نیز در این امر پسندیده مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری که تقریبا به انتهای آن رسیده‌ایم 110 هنرمند کشور از رشته‌های مختلف جان به جان آفرین تسلیم کردند که شنبه آینده مراسمی برای بزرگداشت آنها برگزار خواهیم کرد. امروز نیز تعدادی درخت به همت شهرداری تهران با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در بوستان هنرمندان غرس خواهد شد اما درختکاری خاصی نیز به نام و یاد هنرمندانی که در سال جاری در گذشته‌اند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دعایی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: ما پاسداری می‌کنیم حرمت بسیاری از عزیزانی که سال گذشته از دست داده‌ایم و مناسب است به یاد و نام آنها نهالی را بکاریم تا به این ترتیب یاد و خاطره آنها را نگه داریم.

وی افزود: پیش از هرچیز باید نعمت‌های خداوند را سپاسگذاری کنیم که خوبانی را به ما داده است که در پرتو آنها امکانات خوبی را داریم. یکی از این افراد آقای مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است که در همه دوران‌های شهرداری تهران حضور داشته و خالصانه و صمیمانه کار کرده است. به این ترتیب به همت آقای مختاری سرانه فضای سبز تهران به حد قابل قبولی رسیده که جای قدردانی از ایشان دارد همچنین باید از خانه هنرمندان هم سپاسگزاری کرد که همیشه گرامیداشت هنرمندان را انجام داده است.

در بخش دیگری از این مراسم ایرج راد از هنرمندان سینما و تلویزیون نیز در تشریح فرهنگ کاشت نهال گفت: هنگامی که بچه بودم به خاطر دارم که در تهران خانه‌های پر درخت، خانه‌های بزرگ و جوی‌های پر آبی وجود داشت که هر انسانی می‌توانست از این فضاها لذت ببرد. خوب به خاطرم هست در زمانی نه چندان دور وقتی از خیابان ولیعصر عبور می‌کردیم تعداد زیادی گنجشک روی درختان بود که بعضا از صدای زیاد آنها مردم ترجیح می‌دادند از زیر این درختان عبور نکنند اما مدتی بعد جای آنها را کلاغ‌ها گرفتند و امروز دیگر کلاغ‌ها هم دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاد این بود که باغ ها وخانه‌های بزرگ به آپارتمان‌ها و برج‌های بلند تبدیل شدند لذا در چنین شرایطی هرچه بیشتر نیازمند فضاهایی هستیم که از سبزی و خرمی برخودار باشند.

وی تاکید کرد: معتقدم نه هر خانواده ایرانی بلکه هر یک از ما در هر کجا که به دستمان می‌رسد باید یک درخت غرس کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم به صورت نمادین درخت فرهنگ و هنر که همزمان با هفته منابع طبیعی و با شعار "هر خانواده تهرانی یک درخت "برگزار شد در ضلع غربی خانه هنرمندان غرس شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگ و هنر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها