بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

تدبیر24»کانادا یکی از کشورهایی است که به علت شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطلوب، در زمره مقاصد مهم گردشگری دنیا قرار دارد. این کشور، همچنین مقصد ایده آل برای مهاجران نیز می‌باشد. شاید شما نیز جز آن دسته باشید که تفکر می‌کنید که پیمودناخذ ویزای کانادا، راهی سخت و یا شاید غیرممکن است. اما ما به شما این اطمینان می‌دهیم که اگر با آگاهی کافی در این راه گام بردارید، به آرزوی خود که همان ویزای کانادا است، دست پیدا خواهید کرد.

ویزای کاناداتنها راه قانونی و پیش رو برای آن دسته از افرادی است که خواهان سفر به کانادا هستند. برای این مهم دو راه پیش رو خواهید داشت، یا به صورت آنلاین مدارک خود را به یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه ارسال کنید و یا روش کتبی را برگزینید.

نکته‌ای که باید بدان توجه دارید این است که چون سفارت کانادا در ایران تعطیل می‌باشد، تنها راه پیش رو برای ایرانیان متقاضی اخذویزای کانادا، مراجعه به یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه است. معمولاً ایرانیان داخل ایران،سفارت کانادا در ترکیهو در یکی از شهرهای آن، آنکارا یا استانبول را برای این مهم برمی‌گزینند.


انواع ویزای کانادا ( توریستی و کوتاه مدت)

  • ویزای کانادا یکبار ورود(ویزای سینگل): در این نوع ویزا، فرد متقاضی تنها اجازه دارد تا یکبار و در بازه زمانی مشخص (البته تا زمان اعتبار ویزای کانادا) به کانادا سفر کند.

  • ویزای کانادا چندبار ورودیا ویزای مولتیپل کانادا: در این نوع ویزا، فرد متقاضی می‌تواند تا زمان اعتبار ویزا به کانادا سفر کند، بدون آنکه برای هر بار ورود به خاک کانادا نیازی به اخذ دوبارهویزای کانادااز سوی سفارت کانادا داشته باشد.

نکته:از سال 2015 دولت کانادا، به متقاضیان ویزای توریستی و کوتاه‌ مدتکانادا، ویزای مالتیپل و مطابق با اعتبار پاسپورت آنان به ایشان می‌دهد. لطفاً توجه داشته باشید، ماکزیمم اعتبارویزای توریستی کاناداکه سفارت کانادا به متقاضیان خود ارائه می‌دهد، 10 ساله است، اما از آنجا که مدت اعتبار پاسپورت‌های ایرانی 5 ساله است، ویزای کانادا که به متقاضیان ایرانی اعطا می‌شود، 5 ساله خواهد بود.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای کانادا

  • اصل پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و اعضای خانواده و همراهانی وی که خواهان دریافتویزای کانادامی‌باشند.

نکته:توجه داشته باشید ارائه پاسپورت قدیمی، از لحاظ ویزاهای اخذ شده و مهرهای ورود و خروج در آن مهم است.

  • ترجمه شناسنامه (از تمامی صفحات) فرد متقاضی و همراهان وی.
  • ترجمه سند ازدواج )در صورتیکه زن و شوهر، هر دو با هم خواهاناخذ ویزای کاناداهستند(.
  • 2 قطعه عکس 5/3 در 5/4، سرشانه به بالا، 70 درصد چهره
  • پرینت حساب گردش دار 3 ماه آخر، با مانده‌ حساب کافی
  • تمکن مالی به زبان انگلیسی از بانک خود

نکته:مانده‌ حساب موجود در حساب بانکی شما بسته به این است که شما چند نفر از همراهان خود را تحت پوشش خود قرار می دهید.

  • عدم سوءپیشینه کیفری
  • نداشتن هیچ سوءپیشینه تروریستی و عدم همکاری با این گروهک‌ها
  • ارائه تعهد مبنی بر عدم اشتغال یا تحصیل در مدتاقامت در کانادا

نکته:توجه داشته باشید اگر مدت تحصیلی شما در کانادا، بیش از 6 ماه نشود، برای شرکت در دوره مربوطه آموزشی نیازی به اخذویزای دانشجویینیست، و شما می‌توانید با همانویزای توریستی و کوتاه‌مدت کانادا، دوره کوتاه آموزشی خود را پشت سر بگذارید.

  • ترجمه مدارک شغلی
  • در صورت داشتن بیمه‌نامه از سوی شرکت، ترجمه آن الزامی است

نکته1:دقت داشته باشید در صورتیکه برای کارمندان خود بیمه رد می‌کنید، ترجمه پرینت بیمه کارمندان (6 ماه اخیر) الزامی است.

نکته2:ترجمه فیش حقوقی کارکنان الزامی است.

نکته 3:ارائه روزنامه رسمی، تأسیس، آخرین تغییرات، قرارداد کاری و گواهی اشتغال به کار و البته نامه مرخصی برای کارمندان ضروری است.

نکته 4:برای پزشکان، ارائه کارت نظام پزشکی، پروانه مطب، آخرین فیش پرداختی، مالیات الزامی است.

نکته5:مهندسان باید کارت نظام مهندسی و پروانه اشتغال خود را به سفارت تقدیم دارند.

نکته 6:بازنشستگان باید حکم بازنشستگی، فیش حقوقی 3 ماه اخیر و کارت بازنشستگی خود را ارائه دهند.

  • ارائه دعوت‌نامه در صورتیکه سازگاری کامل با مدارک شغلی شما باشد.
  • تکمیل با دقت فرم اپلیکیشن

نکاتی پیرامون ویزای کانادا

1) کوچک‌ترین اشتباهی در پر کردنفرم اپلیکیشن ویزای کانادا، به راحتی منجر بهریجکتی ویزای کاناداشما می‌شود، لذا در پر کردن فرم مربوطه دقت کافی را داشته باشید.

2) در فرم اپلیکیشنویزای کانادا، اطلاعات خانوادگی مربوط به همسر، فرزندان، خواهران و برادران با دقت کامل پر شود.

3) از نوشتن و درج اطلاعات غلط در فرم اپلیکیشن ویزای کانادا، جدا خودداری کنید.

4) برایویزای کانادا، شما باید افسر ویزا را مطمئن سازید تا دلایل زیاد و قانع‌کننده‌ای برای بازگشت به ایران دارید.

5) ترجمه‌ها همگی باید همراه با مهر دادگستری و تأییدیه وزارت امور خارجه باشد.

6) در صورت بروز هر مشکلی برای شهروندان ایرانی در کانادا ، می‌توانند به سفارت ایران در اتاوا و انتاریو مراجعه کنند.

7) حداکثر مدت اقامت در هر سال باویزای توریستیدر کانادا مدت ۶ ماه است.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که در فرودگاه، افسر اداره مهاجرت تأیید می‌کند تا شما تا چه مدت حق اقامت در خاک کانادا را دارید. ممکن است افسر مربوطه مدت اقامت شما را در کانادا را از 6 ماه کاهش دهد ولی چنین حقی را ندارد تا بیشتر از 6 ماه در سال، به شما اجازه اقامت دهد.

سوپر ویزای کانادا چیست؟

در مورد پدربزرگ‌ها/ مادربزرگ‌ها/ والدین که نوه‌ها یا فرزندانشاناقامت دائم کانادارا دارند، می‌توانند از دولت کانادا درخواستسوپر ویزانمایند. دقت داشته باشید سوپر ویزا تنها مخصوص این دسته از متقاضیانویزای کانادااست و به دارندگان آن این اجازه می‌دهد تا حداکثر به مدت 2 سال، در هر بار ورود به کانادا ، در خاک آن اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای اخذ سوپر ویزای کاناداهمان مدارک مربوط بهویزای توریستی کاناداهست با این تفاوت متقاضیان سوپر ویزا باید ارتباط خونی خود را با نوه یا فرزند خود که اقامت دائم کانادا را دارد، ثابت کند. بعلاوه، فرد مربوطه باید در کانادا محل زندگی خود، محل کار خود و بیمه‌نامه خود را به سفارت کانادا تقدیم دارد.

انگشت‌‌نگاری در سفارت کانادا

نکته‌ای دیگر در موردویزای کانادا، انگشت‌نگاری است که در سفارت کانادا از شما به عمل می‌آید. شما چه به صورت آنلاین و چه به صورت کتبی درخواست خود را به سفارت اعلام کرده باشید، باید این مهم را انجام دهید.

توجه داشته باشید، هر چند بار که موفق به اخذ ویزای کانادا شده باشید، برای بار بعدی که تقاضای خود را به سفارت اعلام کرده باشید، از شما انگشت‌نگاری به عمل خواهد آمد.

هزینه ویزای کانادا :

شما موظف به پرداخت مبلغ 190 دلار کانادا بابت هزینهویزای کانادابه سفارت هستید. فقط دقت کنید این هزینه مربوط به کودکان بالای 14 سال و بزرگسالان زیر 80 سال است.هزینه ویزای کودکان زیر 14 سال و سالخوردگان بالای 80 سال، 110 دلار کاناداست.

منبع: مشاوران ویزا کانادا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها