بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: همه دستگاه‌ها باید برای نوسازی بافت‌های فرسوده همیاری داشته باشند چراکه با نوسازی بافت‌های فرسوده ضمن اعتلای امنیت زندگی مردم، شاهد برقراری نوعی نشاط عمومی‌ خواهیم بود.
تدبیر24»حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اکوناپرس ‌با بیان این مطلب افزود: براساس قوانین عمرانی و آبادانی کشور برای ساختمان‌ها عمر مفیدی تعریف شده است، اما در این حوزه غفلت‌هایی صورت گرفته که باعث شده تا عمر مفید خیلی از ساختمان‌ها به ویژه در شهری مانند تهران از بین برود و متاسفانه مدت زیادی از تاریخ مصرف این ساختمان‌ها هم گذشته است.

وی ادامه داد: با شرایط موجود می‌توان به این نکته اشاره داشت که تمام زیرساخت‌های این ساختمان‌ها نیز از بین رفته است، با توجه به این موضوع خیلی از ساختمان‌ها در شهرهای مختلف نیاز به بهسازی و بازسازی دارند. همین بازسازی و بهسازی تاثیر بسزایی در اشتغال هم خواهد داشت. یعنی هم به عمران و آبادانی شهرهای کوچک و کلان شهرها دست می‌یابیم و هم شاهد ایجاد اشتغال و رعایت استانداردهای ایمنی خواهیم بود.

لطفی با اشاره به اینکه ایران روی کمربند زلزله قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما به ویژه شهر تهران زلزله‌خیز است ، قاعدتا باید نوسازی همراه با رعایت همه موارد ایمنی و استانداردهای لازم مورد توجه قرار بگیرد. البته باید گفت متاسفانه در قدیم این استانداردها باب نبوده و رعایت هم نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه دولت با برنامه ملی بازآفرینی شهری راه خوبی را در پیش گرفته است، تاکید کرد: دولت با اتخاذ این برنامه به سمت توسعه پیش می‌رود و همه دستگاه‌ها نیز باید برای کمک به تسریع اجرای این برنامه با دولت همراه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس چه کمکی برای اجرای این برنامه می‌تواند کند، گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون عمران باید به این موضوع وارد شده و موانع و بروکراسی اداری‌ای را که باعث کندی اجرای طرح می‌شود، تسهیل کنند تا عمران آبادانی کشور به سرعت انجام شود.

لطفی نوسازی بافت فرسوده را عاملی برای ایجاد امنیت اجتماعی مردم دانست و ادامه داد: البته این موضوع بستگی به روش و دیدگاه عملکردی شهرداری‌ها و کسانی که اهل فن‌اند و می‌خواهند درگیر این موضوع شوند، دارد و قطعا هم اگر مردم احساس کنند که ساختمان نو می‌خرند و مجموعه‌ای آباد خواهند داشت، در روحیه مردم تاثیرگذار بوده و نشاط عمومی ‌ایجاد می‌شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به خطراتی که ممکن است به واسطه وجود بافت‌های فرسوده مردم را تهدید کند، گفت: در بافت‌های فرسوده نکات ایمنی و معماری شهری پیش‎بینی نشده بود، اما با نوسازی خیلی از موارد آسیب‌های اجتماعی در آن لحاظ خواهد شد. شهرداری هم باید با معماری نوینی که در پیش گرفته زیرساخت‌هایی که برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده را فراهم کند تا دولت بتواند به اهدافی که برای این برنامه تعریف کرده برسد.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز تزریق تسهیلات بانکی در طرح‌های نوسازی شهری، اضافه کرد: این از آن دسته مواردی است که مجلس باید ورود کند و قوانین دست و پا گیر بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات به مردم و بخش‌هایی که در نوسازی مشارکت خواهند کرد، تسهیل کند تا نوسازی سرعت بیشتری بگیرد، ضمن اینکه با این روش ساکنان بافت‌های فرسوده‌ای که تمایل به نوسازی دارند از این طرح‌ها استقبال خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها