بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
رسولی:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه جوانان اصلاح‌طلب به حق مطالبه دریافت سمت و مسئولیت دارند، گفت: با این حال بزرگسالان اصلاح‌طلب نه‌تنها دنبال سهم نیستند، بلکه به فکر حل مشکلات کشورند.

تدبیر24»حسن رسولی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمایل و گرایش اصلاح‌طلبان در چند وقت اخیر برای دریافت سمت و مسئولیت در دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: طی سال‌های اخیر یعنی هم در دوره احمدی‌نژاد و هم در دوره پنج ساله اخیر فضای عمومی کشور برای نسل جوان اصلاح‌طلب، فضای مستعد و ظرفیت‌ساز نبوده است و جوانان اصلاح‌طلب احساس می‌کنند طی سال‌های گذشته بخصوص هشت سال احمدی‌نژاد آنچه نصیب آنها شده تهمت، تخریب، توهین، حبس و محدودیت‌هایی از این دست است.

وی در ادامه افزود: امروز هم که دولت مورد حمایت جوانان اصلاح‌طلب سر کار است، جوانان احساس می‌کنند که رئیس‌جمهور اعتنای دوره اول ریاست‌جمهوری خود را به آنها ندارد و از طرفی برای جذب در دستگاه‌های دولتی همچنان با رد صلاحیت‌های از ناحیه نهادهای مسئول روبه‌رو هستند. آنها همین انتظار را از حوزه مدیریت شهری دارند. این در شرایطی است که طی 14 ساله گذشته که اصولگرایان سکاندار اداره پایتخت بودند، در حوزه نیروی انسانی بدترین نوع چیدمان را اجرا کردند. این مطالبات به حق جوانان اصلاح‌طلب در شرایطی مطرح است که وضعیت ساختار نیروی انسانی در دولت و شهرداری به‌گونه‌ای است که کمترین تعداد از این عزیزان را نمی توانیم جذب کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جوانان با توجه به شرایط سنی خود، تقاضای دریافت مسئولیت را دارد که این تقاضا غیرمنطقی نیست، تصریح کرد: اما نسل بزرگسال جریان اصلاحات نه‌تنها متناسب با نقش و سهم خود برای ایجاد تغییر در جامعه دنبال سهم‌خواهی سمت‌گرایانه نیست، بلکه در عمل نشان داده است که صرفا به دنبال کمک برای کاهش مشکلات کشور است به طور مثال دکتر عارف یا امثال جعفر توفیقی که در انتخابات 92 نقش زیادی در پیروزی روحانی داشتند، امروز نه‌تنها جایگاهی در دولت ندارند، بلکه هیچ انتظار و توقعی هم از دولت ندارند.

رسولی با اشاره به اینکه نمی‌توان اینگونه گفت که همه اصلاح‌طلبان نسبت به مصالح کشور و نظام کم حساسیت هستند و این برچسب را به آنها زد تصریح کرد: در وقایع دی‌ماه ما شاهد بودیم که مسئولانه‌ترین موضع را رهبر جریان اصلاحات گرفت و پس از وی، جریان اصلاحات به نفع منافع نظام  انقلاب موضع‌گیری کرد. این در حالی است که کاندیدای هشت ساله اصولگرایان یعنی احمدی‌نژاد نه تنها با اصول ارزش‌های انقلاب همراهی نکرد بلکه رفتارهایی انجام داد که همه شاهد آن بودیم که اگر یک‌دهم آن را جریان اصلاح‌طلب انجام داده بود امروز تعداد محصورین بسیار بیشتر بود.

این عضو بنیاد ایرانیان در پایان گفت: به نظر من وقایع دی‌ماه 96 نشان داد آنها که دل در گرو ایران، انقلاب اسلامی و منافع ملی دارند همان‌هایی هستند که یک طرفه در سال‌های اخیر در تریبون‌های عمومی برچسب‌های ناروا خوردند و آنها که دست‌بوس ولایت و رهبری بودند در زمان امتحان، بدترین عملکردها را داشتند. اگر موضع‌گیری‌های آقای خاتمی و احمدی‌نژاد را از سال 84 تاکنون تحلیل محتوا کنیم مشخص می‌شود در این سال‌ها چه جفاهایی به جریان اصلاحات شده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها