بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
محمد شریعتمداری در دیدار با سه وزیر عراقی:
برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.
تدبیر24»وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ایران دیدارها با اشاره به سفر قریب الوقوع اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران به عراق گفت که امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند.

حمد شریعتمداری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی عراق گفت:

حل مشکل تعاملات بانکی یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور است.

با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مساله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت های اقتصادی بین دو کشور تاکید داریم که در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور 6 میلیارد دلار است که این رقم در شان دو کشور همسایه و مرزهای گسترده های آنها نیست.

برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

برای توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیات مشترک را داریم.

هم چنین خانم "آن نافع" وزیر مسکن و شهرسازی عراق از پیشنهاد تشکیل هیات مشترک استقبال کرد و گفت:

در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت های ایرانی فعال درعراق و رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می کنیم.

گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دوشنبه در راس هیاتی وارد عراق شد و در بدو ورود با وزیران برنامه ریزی و کار و امور اجتماعی عراق دیدار کرد.

وی پیش از این با 'سلمان جمیلی' وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت و نیز 'محمد شیاع السودانی' وزیر صنایع و معادن عراق دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدارها جزییات مربوط به آخرین وضعیت همکاری ها و نیز زمینه های گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی را بررسی کردند.

در این دیدارها مقرر شد کمیته های کارشناسی برای بررسی توافق های قبلی، به روزرسانی و ارائه پیشنهادات مناسب جهت توسعه همکاری ها در طول این سفر فعال باشند و نتیجه را تا روز چهارشنبه برای طرح در نشست های دو جانبه درجریان سفر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها