بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با اشاره به آغاز فرایند اجرایی دهمین دوره جشنواره فارابی گفت: در دهمین دوره این جشنواره دو جایزه ویژه اخلاق و تربیت و مطالعات میان رشته‌ای برای اولین بار اعطا می‌شود.
تدبیر24»حسین میرزایی در نشست خبری امروز که در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره فارابی، افزود: فرآیند اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی از امروز آغاز شده است و متقاضیان تا 31 اردیبهشت ماه سال ۹۷ مهلت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی از حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان این جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد:  برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار خواهند گرفت.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با بیان این‌که برای آغاز فرآیند اجرایی دهمین دوره این جشنواره جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار شد، ادامه داد:  بر اساس مصوبات این شورا قرار شد تعداد گروه‌های این جشنواره از 12 گروه به 14 گروه افزایش یابد.

میرزایی به گروه‌های تخصصی دهمین جشنواره خوارزمی اشاره و تاکید کرد: گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان به دو گروه فلسفه، منطق و کلام و اخلاق، ادیان و عرفان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین گروه فقه، اصول و علوم قرآنی و حدیث نیز به دو گروه فقه و اصول و علوم قرآنی و تفسیر حدیث تبدیل شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی از اعطای جایزه ویژه اخلاق در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: برای اولین بار قرار است جایزه ویژه اخلاق و تربیت در دهمین دوره این جشنواره اعطا شود که این جایزه با حمایت آیسسکو و یونسکو ارائه می شود.

میرزایی همچنین یادآور شد: همچنین در دهمین دوره این جشنواره جایزه ویژه مطالعات میان رشته‌ای نیز با حمایت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعطا خواهد شد.

به گفته وی، برگزیدگان این جوایز از میان آثار ارسالی به جشنواره انتخاب خواهند شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: برنامه داریم در فرآیند داوری آثار از توان انجمن‌های علمی بیشتر استفاده کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین در دریافت آثار علاوه بر افراد حقیقی، افراد حقوقی نیز می‌توانند آثار مربوط به این جشنواره را ارسال کنند، مانند ناشران که در زمینه علوم انسانی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دریافت بخشی از آثار در این جشنواره به صورت الکترونیکی است، بنابراین می‌توانیم در این دوره از مشارکت اعضای هیات علمی خارج از شهر تهران نیز بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: همچنین تاکید شده در هر کمیته این جشنواره از یک عضو هیات علمی خانم استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها