بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
روحانی:
رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است، تصریح کرد که حضور فعال زنان در عرصه‌های اجتماعی از افتخارات انقلاب اسلامی است.
تدبیر24»به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی (ره) و همچنین روز زن و مادر، تاکید کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است.

او افزود: عشق و پیروی ملت ما از اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه ما در انقلاب و امروز در حفظ دستاوردهای انقلاب است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همزمانی سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با این رویداد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز بود که خدمات ایشان به اسلام و همچنین استقلال و عزت ملت ایران؛ اگر نگوییم در قرون اخیر بی نظیر بوده، قطعا کم نظیر است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز زن و مادر، افزود: در اسلام و آموزه های خاندان رسالت جایگاه والایی برای بانوان تبیین شده است و در چهار دهه پس از انقلاب نیز بر همین مبنا همواره به حقوق و حضور زنان توجه ویژه ای شده است.

رئیس‌جمهور حضور موثر زنان در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی را از برگ های زرین انقلاب اسلامی و باطل کننده اتهاماتی دانست که برخی مدعیان حقوق بشر نسبت به جمهوری اسلامی مطرح می کنند.

روحانی نقش مادران را در تربیت جامعه و ارتقای فرهنگی غیرقابل جایگزین برشمرد و افزود: بانوان و مادران حق بزرگی بر حفظ استقلال کشور، انقلاب و دفاع مقدس دارند.

رئیس‌جمهور همچنین حضور سه زن در ترکیب کابینه، هفت معاون وزیر و ده‌ها مشاور و مدیر کل در دستگاه های اجرایی را نمادی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حقوق و توانمندی‌های بانوان دانست و افزود: در چهار سال گذشته مجموعا بیش از ۲ میلیون شغل خالص در کشور ایجاد شده که بخش قابل ملاحظه از این فرصت های شغلی به زنان اختصاص یافته است.

در ادامه این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث درباره سند تعاملات علمی بین‌المللی ایران با سایر کشورها به اتمام رسید.

بر این اساس و با تاکید بر این که ارتباطات و تعاملات بین‌المللی علمی جمهوری اسلامی ایران باید روز به روز افزایش و گسترش یابد، مصوب شد که اساتید و دانشمندان کشور بتوانند ارتباطات خود را در یک محیط مناسب، در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری‌های پیشرفته با کشورها و دانشگاه‌های معتبر دنیا گسترش دهند و در این زمینه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور بیش از گذشته فعال شوند.

به منظور انجام هماهنگی‌ها و همفکری در صحنه بین‌المللی و در عین حال پیشگیری از آفات یا آسیب‌هایی که ممکن است در این زمینه ها شکل بگیرد، سه نکته مورد توجه قرار گرفت. اول اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری، هماهنگی و تسهیل گری لازم را برای اینکه این ارتباطات خیلی روان برقرار شود، با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای علمی انجام خواهد داد.

همچنین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اجرای این سند نظارت داشته و گزارش نوبه ای آن را به شورا ارائه خواهد کرد. ستاد نقشه جامع علمی کشور نیز در جلساتی ضوابط و قواعد مرتبط ذیل این سند را با حضور دستگاه‌های مختلف عرصه دیپلماسی، از جمله وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مرتبط امنیتی و مشخصا وزیر اطلاعات تهیه خواهد کرد.

موضوع دیگر این جلسه، اعمال برخی تغییرات در مقررات مدارس سمپاد بود که به دغدغه ذهنی برخی خانواده هایی تبدیل شده که می‌خواهند فرزندانشان را در این مدارس ثبت نام کنند. بر این اساس مقرر شد هر گونه تغییری در این زمینه پس از کارشناسی های لازم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و تصویب قرار گیرد و هر تغییری پیش از تصمیم شورا در این مورد متوقف شود.

همچنین در این جلسه دکتر همتی به عنوان رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دکتر محمد رضا مغاره به عنوان رییس جدید دانشگاه هنر شیراز انتخاب و معرفی شدند.

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها