بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
توکلی در نامه‌ای به آیت‌الله شاهرودی:
احمد توکلی در نامه‌ای به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تذکر به مجلس در مورد الزامی بودن رعایت نظرات مجمع شد.
تدبیر24»متن نامه احمد توکلی به آیت‌الله هاشمی شاهرودی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

جناب آیت‌الله هاشمی شاهرودی(دام‌ظله)

رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام  

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری مستند به ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی مبنی‌ بر این که «رهبر می‌تواند بعضی از و‌ظایف و اختیارات خود را به شخص دیگری تفویض کند»، وظیفه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض نموده‌اند. همچنین ایشان به‌موجب جزء «۱-۴» پیوست حکم دوره هشتم مجمع تشخیص مصلحت نظام (ابلاغی ۳۰/۵/۱۳۹۶)، مقرر فرمودند که «وظایف صحن مجمع در امر نظارت به‌ جمع برگزیده‌ای از اعضای مجمع انتقال یابد و انتخاب این جمع برعهده اعضای مجمع است».

برهمین اساس نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این دوره اقدام به تعیین اعضای هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نمود.

هیأت مذکور نیز در راستای وظایف مقرر در ماده (۷) «مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» نسبت به بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ اقدام و پس از بررسی دقیق کارشناسی، ایرادات این مصوبه را مطابق مقررات مزبور، جهت اعمال در مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال نمود و شورای نگهبان ایرادات اعلامی هیأت نظارت را به پیوست نظرات خود به مجلس شورای اسلامی اعلام نموده است.

لکن باعنایت به اطلاعات رسیده، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی، با وجود وصول این نظرات، در بررسی‌های خود، صرفاً به ایرادات شورای نگهبان توجه کرده و نسبت به نظرات هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص توجهی نداشته و آن را لازم‌الاتباع قلمداد نمی‌نمایند.

لذا ضروری است لازم الاجرا بودن نظرات اعلامی توسط هیأت عالی نظارت که مستند به تفویض صلاحیت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری است، تذکر دهید و الزامی بودن رعایت این نظرات به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ابلاغ شود.   

باتشکر

احمدتوکلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها