بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
ولیعهد سعودی در جریان سفرش به مصر توهین گستاخانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
تدبیر24»محمدبن‌سلمان، ولیعهد عربستان در جریان سفرش به مصر در یک نشست خبری در سفارت کشورش در قاهره در رابطه با جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ایران ببر کاغذی است.

وی افزود: به شیعیان عربستان هیچ ظلمی نمی شود و آنها مناصب و پست‌هایی در فرماندهی این کشور دارند.

وی در رابطه با بحرانشان با قطر گفت: خودم را مشغول این مسئله نمی کنم و پرونده قطر را به فردی سپردیم که رتبه آن کمتر از وزیر است.

بن سلمان ادامه داد: جمعیت قطر کمتر از جمعیت یک خیابان در مصر است و هر وزیر سعودی می تواند این بحران را حل کند.

به گزارش ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که این هفته به مصر سفر کرده بود پس از دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات مصری در سفری رسمی وارد لندن شد و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و سایمون کولیز، سفیر انگلیس در عربستان از وی استقبال کردند.

به گفته منابع انگلیسی محمد بن سلمان امروز (چهارشنبه) با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در دفترش دیدار خواهد کرد. وی فردا(پنجشنبه) نیز دیدار دیگری با می خواهد داشت.

همزمان با دیدار وی با ترزا می معترضان به اقدامات عربستان سعودی در یمن نیز قرار است تظاهراتی در این رابطه در مقابل دفتر ترزا می برگزار کرده و اعتراضشان را به کشته شدن حدود ۱۰ هزار تن در حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن و در خطر قرار گرفتن ۸/۳ میلیون یمنی به خاطر نبود غذا و کمک‌های دارویی اعلام کنند.

روز سه شنبه تظاهرات‌هایی مشابه در اعتراض به این سفر برگزار شد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف نیز به سوالات درباره موضوعات مختلف ازجمله سیاست‌های منطقه خاورمیانه پاسخ داد و تحلیل‌ها مبنی بر این‌که سیاست عربستان درقبال ایران و قطر می‌تواند به بروز یک بحران منطقه‌ای منجر شود را رد کرد.

بن سلمان گفت که برای حل این مسائل همکاری نزدیکی با دولت انگلیس دارد.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای مقامات سعودی علیه کشورمان گفت: بریتانیا از نگرانی‌های ما درباره ایران و دیگر مسائل امنیتی منطقه حمایت می‌کند. این کشور همواره تلاش می‌کند به ما برای مسائل کمک کند.

ولیعهد عربستان همچنین گفت که اگر لندن روابط محکمی با ریاض داشته باشد، مردم عربستان و انگلیس و دیگر کشورها در امنیت بیشتری خواهند بود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که عربستان با حمایت غرب و آمریکا خود عامل اصلی ناآرامی بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه و در نتیجه ظهور و توسعه تروریسم در این منطقه است اما این کشورها با نشانه رفتن  انگشت اتهام خود به سمت ایران در تلاشند تا دیگران مقصر جلوه دهند و خود را از مسئولیتشان در این مسائل مبرا بدانند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها