بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
ابتکار:
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هفت معاون وزیر و 46 مدیرکل خانم در دولت انتخاب شده‌اند، گفت:روند به کارگیری زنان در دولت هم قابل تقدیر است و هم جای نقد دارد.
تدبیر24»معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با اشاره به اینکه براساس مصوبه رئیس‌جمهور تا پایان دولت باید 30 درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار بگیرد که ما هم در این زمینه پیگیری‌های مستمر داریم، اظهار کرد: طی شش ماه گذشته هفت معاون وزیر و 46 مدیرکل زن به مجموع دولت اضافه شدند. این روند از نظر ما قابل قبول است ولی باید تسریع شود.

وی در ادامه افزد: همه وزارتخانه‌ها و مخصوصا استانها در این زمینه باید فعالتر شوند. من در این زمینه مکاتبه مجددی با استانداران داشته‌ام. وزیر  کشور هم در این زمینه تلاش می کند البته باید خیلی تلاش کنیم. این انتصابات هم جای تقدیر دارد و هم جای نقد؛ البته آنچه اتفاق افتاده است نشان دهنده یک تحول رو به جلو است.

ابتکار با بیان اینکه دیروز اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: این ستاد یک ستاد فرابخشی و فراقوه‌ای است و علاوه بر رئیس‌جمهور در جلسه دیروز وزراء، معاون قوه قضائیه و نمایندگان مجلس هم حضور داشتند. در این جلسه شاخص‌های عدالت اجتماعی را مورد بررسی قرار دادیم و سیاست‌های این شاخص‌ها را تایید کردیم. این شاخص‌ها ملاک عمل ما برای بهبود وضعیت زنان خواهد بود. همچنین مصوبه‌ای درباره تقسیم ملی کار درباره آموزش‌های قبل ازدواج، حین و بعد ازدواج داشته‌ایم.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: یک کار مشترک نیز با وزارت ورزش داشته‌ایم که نتیجه آن مصوبه‌ای در خصوص نشاط و تندرستی برای دختران است، زیرا یکی از معضلات دختران ما کم تحرکی است که ورزش می تواند در این زمینه کمک کند. اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند می توانیم در این زمینه به اهداف خود برسیم.

ابتکار ادامه داد: امروز در جلسه هیئت دولت گزارشی از وضعیت زنان در نقاط مختلف کشور ارائه کرده و کمبودها و همچنین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهبود وضعیت زنان ارائه کردیم. مشخصا درباره اشتغال که در سال 95 و 96 آمار بسیار خوبی از وضعیت اشتغال زنان داریم. همچنین بحث کردیم اشتغال زنان را در حوزه اشتغال غیررسمی و خانگی هم در نظر بگیریم. معاونت زنان درباره ارزش گذاری کار خانگی زنان پژوهشی انجام داده که طبق آن تا 30 درصد ارزش تولید ناخالص ملی ما حاصل کار خانگی زنان است که هیچ جا به حساب نمی آید.

وی خاطر نشان کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را در 11 استان کلید زده‌ایم و دنبال این هستیم که گفت‌وگوی خانواده را از سطح خانواده آغاز کنیم، زیرا معتقدیم برای بهبود شرایط خانواده نیازمند گفت‌وگو در این زمینه هستیم.

ابتکار در پایان با بیان اینکه فردا اجلاس بین‌المللی زن، صلح و امنیت با حضور نمایندگان کشورهای مختلف منطقه و سفرا برگزار می شود، تصریح کرد: نشست کارشناسی این اجلاس امروز برگزار می شود. این اجلاس با همکاری وزارت خارجه است. معتقدیم زنان مسلمان می توانند در زمینه صلح نقش آفرینی کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها