بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
در حالی که چین کنترل ایستگاه فضایی خود را سال گذشته از دست داده است، اکنون به احتمال فراوان در همین ماه با زمین برخورد خواهد کرد.
تدبیر24»در ماه ژانویه 2018، چین اعتراف کرد که کنترل ایستگاه فضایی "تیانگونگ-1"(Tiangong-1) را از دست داده است. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ممکن است این ایستگاه کجا فرود بیاید و زمان دقیقی از برخورد با جو زمین در دست نیست.

برآوردهای پیچیده تخمین زده‌اند که این ایستگاه فضایی حدودا 24 مارس به زمین می‌افتد.

حرکت ایستگاه توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) دنبال می‌شود.

آژانس فضایی اروپا تخمین زده است که "Tiangong-1" در دوره زمانی بین 24 مارس الی 19 آوریل به جو زمین سقوط می‌کند.

با توجه به برآورد غیردقیق بازگشت ایستگاه فضایی چینی به زمین، آژانس فضایی اروپا مسیر ایستگاه فضایی را در طول این ماه به طور دائم دنبال می‌کند.

با توجه به مسیر فعلی این ایستگاه، در نزدیکی عرض‌های شمالی فرود خواهد آمد. این بدین معنی است که در اطراف شمال ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، پرتغال، یونان، چین، خاورمیانه و کشورهای دیگر فرود خواهد آمد.

به گفته کارشناسان، مقدار کمی از بقایای "Tiangong-1" ممکن است سالم بماند.

این طور که گفته می‌شود، احتمال برخورد بقایای این ایستگاه به کسی، بسیار بسیار کم است.

کارشناسان همچنین اشاره می‌کنند که تاکنون در تاریخ، هیچ کس از بازگشت دستگاه‌ها و فضاپیماهای مستعمل و از کار افتاده صدمه ندیده است.

"تیانگونگ-1" اولین ایستگاه فضایی ساخته و پرتاب شده توسط چین است. چین در ماه مارس 2016 اعلام کرد که برقراری ارتباط با ایستگاه فضایی متوقف شده است. طبق گفته سازمان هوافضا، دنبال کنندگان آماتور ماهواره‌ها ادعا می‌کنند که ارتباط این ایستگاه از ژوئن 2016 قطع شده است.

در هنگام فرود به زمین ممکن است مواد خطرناکی روی ایستگاه فضایی وجود داشته باشد. یک ماده بسیار سمی و خورنده به نام "هیدرازین"(hydrazine) می‌تواند از سقوط و برخورد جان سالم به در ببرد. اگر در میان مواد بازگشتی یافت شود، لمس یا استنشاق گاز آن خطرناک است.

در اصل، برنامه‌ریزی شده بود که بازگشت این ایستگاه کنترل شده باشد، چنان که هنگام بازگشت موتورها سرعت آن را کاهش دهند تا به آرامی به سمت یک منطقه بزرگ و غیرمسکونی در اقیانوس آرام جنوبی فرود بیاید.

زمانی که چین کنترل موتورهای آن را از دست داد، این برنامه‌ها نیز بر باد رفت. چین هنوز اعلام نکرده است که دقیقا چه زمانی کنترل ایستگاه فضایی را از دست داده است. نام "تیانگونگ-1" به معنی "قصر بهشتی" است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها