بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
ريس هيت امنا خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ايران:
خانه جوانان نیز با تبعیت از قانون حاضر است تمامی امکانات خود را در جهت اعتلای جوانان و روحیه کارآفرینی در اختیار اتاق بازرگانی بگذارد
تدبیر24»سيدعلي صدري ريس هيت امنا خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ايران در نشستی عنوان کرد: ارتباط سازنده مجلس شورای اسلامی و تشکل ها، باعث دستاوردهای زیادی شده که یکی از مهمترین این دستاوردها قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بود.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 وی همچنین اظهار داشت : این قانون امتیازات زیادی برای بخش خصوصی در نظر گرفت و هرچند بخش هایی از آن هنوز با گذشت 6 سال اجرایی نشده است اما عملا امتیازات مهمی را به بخش خصوصی بخشید. یکی از بندهای مهم این قانون که عملا چالشی قدیمی را حل نمود، ماده 5 قانون بهبود مستمر است. این بند می گوید: اتاقها مکلفند فهرست ملی تشکلهای اقتصادی را تهیه و تغییرات آن را اعلام نمایند. در آن دسته از فعالیتهای اقتصادی که فاقد تشکل فعال می باشند، اتاقها موظفند برای ساماندهی، ایجاد وثبت تشکلهای اقتصادی فعال زمینه های لازم را ایجاد کنند و در فعالیتهایی که تشکلهای موازی وجود دارد، زمینه ادغام، شبکه سازی، یکپارچه سازی و انسجام تشکلهای موازی را فراهم نمایند.



صدری در ادامه گفت: هرچند این بند نیز به کندی در حال اجرا است ولی باید قبول کرد که اقدامات موثری در این زمینه در اتاق بازرگانی صورت گرفته است. از سوی دیگر وظیفه تشکل ها نیز این است که با تبعیت از این قانون شرایط را برای الحاق به اتاق بازرگانی و اجرای صحیح این قانون اجرایی کنند.
در همین راستا از زمان تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سال 90 این بحث در خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران مطرح بود که این تشکل قدیمی که نمایندگی جوانان را عهده دار است به اتاق بپیوندد. با این وجود موضع گیری هایی که بر علیه شکل گیری تشکلی از جوانان در اتاق های بازرگانی وجود داشت باعث تعویق 6 ساله این موضوع گشت.

به حمدالله و با تلاش های دکتر پدرام سلطانی به نظر می رسد مسئله شکل گیری تشکل های جوانان در اتاق های بازرگانی در حال حل شدن است. شکل گیری انجمن جوانان کارآفرین در استان هایی همچون لرستان و فارس عملا این نوید را می دهد که نتایج زحمات 16 ساله دوستان به سرانجام رسیده است.

ريس هيت امنا خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ايران در انتها عنوان داشت: از سوی دیگر خانه جوانان نیز با تبعیت از قانون حاضر است تمامی امکانات خود را در جهت اعتلای جوانان و روحیه کارآفرینی در اختیار اتاق بازرگانی بگذارد. تجربه چندین ساله خانه جوانان و اعضای گسترده آن می تواند نوید بخش یک  تحول جدی در بحث جوانان در اتاق بازرگانی باشد. در همین راستا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان پس از برگزاری جلسات و گذراندن مصوبات داخلی اقدام به درخواست الحاق به اتاق ایران را کرده است.
هرچند سابقه خانه جوانان به سال ها پیش باز می گردد اما نباید فراموش کرد که امروز با کشور با حضور نیروهای کار دهه 60 و 70 بیش از هر زمانی به تشکل های جوانان نیاز دارد. مطمئنا اختراع چرخ از ابتدا نمی تواند باعث توفیق در کارها شود بلکه همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا جوانان از گزند افراد سودجو و وابسته دور بماند و شاهد شکل گیری نسلی جدید از جوانان کارآفرین واقعی و خودساخته باشیم، انشاالله.

تنظیم : م.م محمدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها