بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران:
تدبیر24»رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: نام کفش ملی به برند هویتی ایران تبدیل شده است و مانند فرش ایرانی و زعفران شناسنامه ماست.
رضا امیدوار تجریشی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه در بسیاری از صنایع و تولیدات، ما حرف جدی برای گفتن داریم، تاکید کرد: وقتی در محصولی، مشابه با کیفیت داخلی داریم استفاده از کالای خارجی فاقد توجیه است.

دبیرکمپین نه به کالای خارجی تاکید کرد: نه به کالای خارجی به معنای نه به تمام محصولات خارجی نیست، بلکه نه به کالایی است که نمونه با کیفیت و خوب ایرانی دارد و استقبال از آن چرخ های اقتصاد کشور را به گردش در می آورد.

امیدوار در عین حال با بیان اینکه موافق محدود کردن مصرف کننده داخلی نیست، گفت: به عنوان مثال برخی تا صحبت از محصول ایرانی می شود بحث را به خودروسازها تعمیم می دهند در صورتی که اولا خودروسازی ما عملا صنعت مونتاژ است و دوم این که اتفاقا معتقدم در برخی صنایع که افت کیفیت داشته ایم ورود رقبای قوی می تواند باعث رونق تولید داخلی شود و آنها را نیز به تکاپو وادارد.

وی با بیان اینکه در مقابل بسیاری از محصولات ایرانی به انواع خارجی ارجح هستند، گفت: مثلا برای تولید کفش، در سطح جهانی حرف داریم  و به ویژه کیفیت کفش چرم ایرانی مثال زدنی است به گونه ای که می توانیم در این حوزه صادر کننده هم باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه وقتی می گوییم نه به کالای خارجی، در واقع منظورمان نه به خروج ارز و سرمایه ایرانی از کشور است، گفت: نه به کالای خارجی یعنی تقویت بنیان اقتصاد خانواده ایرانی و اقتصاد داخلی، یعنی حرکت موتور تولید در کشور و تقویت اقتصادی کارگر ایرانی.

تولید کننده داخلی پاسخگویی بیشتری دارد
امیدوار با بیان اینکه یکی از مزیت های استفاده از تولید داخل، امکان دسترسی راحت تر به تولید کننده است، گفت: به ویژه در صنعت کفش و پوشاک وقتی کالایی را از یک نشان معتبر داخلی تهیه می کنیم امکان دسترسی ما به تولید کننده و صاحب برند بسیار راحت تر است و در نتیجه از امتیاز دریافت پاسخ بهتر نیز برخوردار خواهیم بود.
وی همچنین در بیان مزایای استفاده از محصولات داخلی گفت: وقتی تولید کننده ایرانی بداند که سرمایه در گردشش تامین خواهد شد، بی شک تنوع و نوآوری محصول خود را نیز بیشتر می کند.

تقویت کفش ملی یعنی به رخ کشیدن قدمت صنعت کفش ایران
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به اینکه تقویت نشان های تجاری ملی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: تقویت کفش ملی یعنی به رخ کشیدن قدمت صنعت کفش ایران، ما اگر دوباره کفش ملی را در سطح جهانی مطرح کنیم با توجه به قدمتی که این نام دارد، نشان می دهیم آن زمان که بسیاری از کشورهای مدعی کنونی، هیچ حرفی در صنعت کفش نداشتند ایران یک برند شناخته شده جهانی کفش داشت و وقتی بسیاری از کشورهای منطقه وارد کننده کفش بودند ما به عنوان صادرکننده این کالا شناخته می شدیم.

ارتقای کفش ملی تقویت بنیه کارگر ایرانی را در پی دارد
وی در ادامه گفت: نام کفش ملی با عرق ملی و مذهبی ما گره خورده است و تلاش برای رونق این نام یعنی اینکه بگوییم چراغی که به خانه رواست به دیگران حرام است، ارتقای کفش ملی، تقویت بنیه کارگر ایرانی را در پی دارد و اگر این نشان با ظرفیت های موجودش در عرصه بین المللی بدرخشد باعث افتخار و غرور همه ما خواهد بود.
 
حتی رشد رقیب کفش ملی به نفع این نشان است
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با بیان اینکه به شخصه طرفدار و حامی کفش ملی هستم، گفت: در عین اینکه معتقدم باید کمک کنیم تا کفش ملی بدرخشد، لازم می دانم که اشاره کنم اتفاقا بایستی از رشد رقیب کفش ملی هم خوشحال شویم، چون این قوی شدن رقیب باعث ارتقای برند می شود.

وی در عین حال تاکید کرد: کفش ملی باید صادرات محور شده و از طراحی به روز و نوین برای درخشش در بازار استفاده کند.
مادرم کفش های ملی را به صلاحدید خودش خریداری می کرد!

امیدوار با بیان اینکه در دوران دبیرستان و راهنمایی یک مغازه کفش ملی در مسیر خانه به مدرسه ام قرار داشت، گفت: در حوالی خیابان انقلاب و فلسطین هر روز پشت ویترین کفش ملی می ایستادم و هر از چند گاهی هم مادر دست ما را می گرفت و به داخل مغازه می برد تا کفش هایی را که از نظر ایشان به صلاح ما بود و با توجه به فاکتورهایی نظیر قیمت، فصل و مورد استفاده مناسب تشخیص می داد خریداری کند.

وی با یادآوری اینکه این نام به عنوان مسیر مدرسه در ذهن من حک شده است، گفت: می توان با استفاده از همین نوستالژی و یادآوری آن باعث ارتقای نشان کفش ملی شد.

باید به کفش ملی مانند نفت، نگاه ملی گرایانه داشت
وی با بیان اینکه تعصب و علاقه ویژه ای به کفش ملی دارد گفت: این نام مرا به یاد پرچم ایران می اندازد و باید به آن مانند نفت، نگاه ملی گرایانه داشت، کفش ملی باید مانند زعفران و فرش ایرانی شناسنامه ما باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها