بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در سال ۲۰۱۹ خودروهایی وارد بازار رقابت می‌شوند که ارزش انتظار را دارند. Porsche Mission E و Jaguar I-Pace از جمله این خودروها هستند.
تدبیر24»سورنا سیر در ادامه درباره ۳ مدل از خودروهای ۲۰۱۹ که تکنولوژی آنها باعث هیجان زیادی در بازار رقابت خودرو می‌شود، یادداشتی آورده و این خودروها را معرفی کرده است.

۲۰۱۹ Porsche Mission E

مشخصات و شکل پورشه ۹۱۱ امروزی، با ترکیبی از برخی مدل‌های قدیمی‌تر، این مدل را تشکیل می‌دهند. اما مدل‌های قدیمی پورشه با موتور مسطح شش سیلندری و یا در حالت کلی به یک موتور تجهیز نشده بودند. اولین پورشه که در سال ۱۸۹۸ ساخته شده بود نیز الکتریکی بود.

به تازگی پورشه این تکنولوژی را یک بار دیگر مورد استفاده قرار داده و یک نسخه هیبریدی الکتریکی، پانامرا کاین SUV خود را به بازار عرضه کرده است و یک خودروی فوق‌العاده سریع به نام پورشه ۹۱۸ اسپایدر تولید کرده است.

با این حال، هر یک از آنها هنوز هم توسط یک موتور احتراق داخلی کار می کنند. اما پورشه تایید کرده است که یک مدل تمام الکتریکی بر پایه مدل ۲۰۱۵ Porsche Mission E، را به‌زودی تولید می‌کند.

چرا ۲۰۱۹ Porsche Mission E ارزش انتظار را دارد 

نسخه تولیدی Mission E فوق‌العاده خواهد بود. چرا که باید با مدل جدید تسلا که در حال حاضر می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد، رقابت کند. پورشه می‌گوید تولید خودروی چهار درب برقی به حدود ۶۰۰ اسب بخار نیاز دارد و دارای برد ۳۰۰ مایل است.

این شرکت می‌گوید شارژر ۸۰۰ ولتی خودرو می‌تواند ظرف ۱۵ دقیقه باتری‌های لیتیوم یونی را در کف خودرو تا ظرفیت ۸۰ درصد شارژ کند. این خیلی سریع است و کاملا می‌تواند بازی را در دنیای خودروهای برقی عوض کند.

همچنین، اگر نسخه تولیدی Mission E چیزی شبیه به مدل معرفی شده در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ باشد، به یکی از مدل‌های مطلوب در فهرست تولیدات این شرکت تبدیل می‌شود.

البته در حال حاضر پورشه پانامرا در بازار خودروهای اسپرت، طرفدار زیادی دارد و بسیاری از علاقه‌مندان اقدام به اجاره خودرو پورشه برای مراسم‌های خود می‌کنند.

۲۰۱۹ Jaguar I-Pace 

هفت سال پیش، جگوار خودروی سوپراسپرت هیبریدی برقی خود را معرفی کرد (  C-X۷۵ ) که بسیار زرق و برق دار بود. اما همانطور که در بسیاری از محافل آمده است، شرکت تصمیمی برای ساخت این خودرو به صورت دو درب ندارد. در حقیقت، جگوار تا به حال هرگز محصولی در عرصه خودروهای هیبریدی یا الکتریکی ارائه نکرده است و این بدان معنی است که در پشت رقبای اروپایی خود مانند مرسدس بنز و بی ام و قرار دارد.

زمان، زمان تغییر است و جگوار می‌تواند از خودروهای هیبریدی پا فراتر گذاشته و به سمت خودروهای کاملا برقی حرکت کند. سال گذشته، جگوار مدل خودروی الکتریکی I-Pace را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس نمایش داد و بلافاصله گفت که در سال ۲۰۱۸ در جاده‌ها مشاهده خواهد شد.

چرا ۲۰۱۹ Jaguar I-Pace ارزش انتظار را دارد

مفهوم I-Pace یک جادوی واقعی بود و جگوار با شهرتی عالی در خطوط تولید خودروهای مفهومی که آنها را مستقیما به تولید می‌رساند، بدون اینکه کوچک‌ترین تغییری در ظاهر آنها ایجاد کند. در تولید I-Pace از معماری خودروهای جدید برای مدل های سدان ، کراس اور و شاید حتی ماشین‌های ورزشی استفاده شده است.

این مدل چند اینچ درازتر از مدل F-Pace (کراس اور فعلی جگوار) و کمی باریک‌تر است. مدل I-Pace از یک باتری ۹۰ کیلو وات ساعتی استفاده می‌کند که به گفته این شرکت می‌تواند بیش از ۲۲۰ مایل را با یک بار شارژ پوشش دهد و در حدود ۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

مدل‌های کراس اور جایگاه جدیدی در بازار رقابت دارند که مجموعه بی‌نظیری از این مدل‌ها در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. با اجاره ماشین  کراس اور به‌راحتی می‌توانید برای مسافرت‌های بین شهری خود برنامه‌ریزی کنید.

۲۰۱۹ Toyota Supra 

سوپرا از سال ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۹۸، خودروی برتر شرکت تویوتا بود. سوپرا در اصل نسخه قدرتمندتر و لوکس تر از کوپه سلیکا بود. اما نسل دوم سوپرا نهایتا توانست به عنوان یک مدل مستقل روی پای خود ایستاده و از گزینه توربو نیز در تولید آن استفاده شد.

اما این نسل سوم بود که به سوپرا کارایی بالا و فوق‌العاده داد. مدل توربو دوقلو که در سال ۱۹۹۶ عرضه شد قدرت کوروت (۳۲۰ اسب بخار) را به آن داد و به عنوان بخشی از رویاهای یک نسل از طرفداران خودروهای وارداتی تبدیل شد. موتور با دوام و شش سیلندری آن می‌تواند با انجام اصلاحاتی روی خود، صدها اسب بخار اضافی را به راحتی اداره کند، به طوری‌که سوپرا در سال ۲۰۰۱ در The Fast and Furious (فیلم سریع و خشمگین) احساسات همه را برانگیخت. در دو سال آینده، سوپرا دوباره به بازار رقابتی خودرو بازخواهد گشت.

چرا ۲۰۱۹ Toyota Supra ارزش انتظار را دارد 

این بار، به جای توسعه مستقل و همه‌جانبه این خودرو، تویوتا با بی ام و همکاری خواهد کرد و قطعات را با مدل BMW Z۵  به اشتراک خواهد گذاشت. این یک خبر خوب است زیرا بی ام و مطمئنا دارای تخصص و مهارت خاصی در ساخت خودروهای ورزشی سرگرم‌کننده است.

بسیاری از آنها پیش‌بینی می‌کنند که زیر کاپوت سوپرا، یک موتور توربو قدرتمند دوگانه V۶ یا نوعی ترانزیستور هیبریدی قرار می‌گیرد. سال‌هاست که طرفداران واقعی تویوتا خودرویی ورزشی با کارایی بالا را ندیده‌اند و این مدل سوپرا باید به اندازه‌ای خوب باشد که بتواند لذت رانندگی را برای طرفداران خود ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها