بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
سال گذشته در کنار نقشه و اطلاعات ارائه شده به مسافران نوروزی، صنایع دستی ۱۵ استان نیز به عنوان هدایایی کوچک در ورودی شهرها عرضه می‌شد. اما این طرح امسال به دلیل نبود اعتبارات لازم اجرایی نمی‌شود.

تدبیر24»فریدون میرزالو- مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی- در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: سال گذشته اعتباری که برای طرح هدایایی صنایع دستی نوروزی در نظر گرفتیم ۱۵ میلیون تومان بود اما امسال اعتبار لازم برای این کار تامین نشد.

او ادامه داد: قیمت هر کدام از صنایع دستی که سال گذشته به مسافران نوروزی ارائه شد ۲ تا ۵ هزار تومان بود که به هر حال امسال برای اجرایی شدن آن نیاز به اعتبار بود؛ زیرا باید نیاز مالی کارگاه‌هایی که آن را تولید می‌کنند نیز تامین شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی با بیان اینکه سال گذشته نیز همه‌ی استان‌ها  درگیر این طرح  نشدند، افزود: حدود ۱۵ استان از این طرح استقبال کردند که هر کدام نیاز به ۴ تا ۵ میلیون تومان اعتبار داشتند و قول تامین آن هم داده شد.

میرزالو اعلام کرد: امسال هم این طرح پیشنهاد شد اما وضعیت اعتباری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شکلی است که امکان این کار وجود ندارد.

او با بیان اینکه سال گذشته اجرای این طرح در برخی استان‌ها برای گردشگران جذابیت بسیاری ایجاد کرد، توضیح داد:  زمانی که مردم وارد یک شهر می‌شوند و هدیه‌ای دریافت می‌کنند که صنایع دستی همان استان است، با فرهنگ و هنر گوشه‌ای از کشورمان بیشتر آشنا می‌شوند و این خاطره با صنایع دستی همان استان در ذهنشان ماندگار می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی بیان کرد: تاکید ما این بود که صنایع دستی منطقه‌ای را ارائه دهیم که قابلیت تولید در سایزهای کوچک با قیمت مناسب را داشته باشد، زیرا همه‌ی محصولات صنایع دستی این قابلیت را ندارند. برای مثال سفال کلپورگان در سیستان و بلوچستان نمونه‌ای از یک کار سمبلیک و ماندگار همان استان شد.

میرزالو در پاسخ به اینکه چرا بخش حمایت از تولید صنایع دستی این طرح را به صورت گسترده‌تر که قابلیت عرضه این محصولات در فروشگاه‌ها را به عنوان عیدی دارد، پیشنهاد نمی‌دهد، توضیح داد:  وقتی پای بزرگ شدن یک طرح به میان می‌آید باید تابع برنامه خاصی هم باشد. وقتی به کارگاهی سفارش یک کار بزرگ را می‌دهیم باید بازار آن را هم تامین کنیم و من به عنوان مدیر تولید معاونت صنایع دستی نمی‌توانم قول تامین بازار آن را بدهم اما  این قابلیت وجود دارد و بخش بازرگانی باید جنبه تجاری آن را تامین کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها