بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند.
تدبیر24»شبکه‌های اجتماعی امروزه به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی کردم جهان تبدیل شده‌اند که در این میان، نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت و سوی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

بنابر تحقیقات فراوانی که تاکنون صورت گرفته، دلیل استفاده جوانان و نوجوانان در جهان گرفتار شدن در دام اعتیادآور شبکه‌های اجتماعی است که آنان را هر روزه به استفاده هرچه بیشتر از آن‌ها تشویق و ترغیب می‌کند.

جدول زیر رده سنی کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان را نشان می‌دهد:

طبق جدول بالا، ۸۸ درصد از کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۷۸ درصد از کاربران ۳۰ تا ۴۹ ساله، ۶۴ درصد از کاربران ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۳۷ درصد از کاربران بالای ۶۵ سال از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار جهان استفاده می‌کنند و از کاربران فعال و نیمه فعال آن‌ها به شمار می‌روند.

در این میان سهم شبکه‌های اجتماعی مختلف از این آمار به صورت زیر است:

بر اساس نتایج این پژوهش‌ها، ۹۴ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی که در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال به سر می‌برند، از یوتیوب استفاده می‌کنند، این در حالیست که تنها ۵۶ درصد از کاربران بالای ۵۰ سال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. کاربران در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال همچنین از شبکه‌های اجتماعی اسنپ چت، اینستاگرام و توییتر نسبت به سایر رده‌های سنی بیشتر استفاده می‌کنند.

تقریبا ۸۰ درصد از بزرگسالان نیز در حد فاصل سنین ۱۸ تا ۴۹ سال از کاربران فیس بوکی محسوب می‌شوند، این در حالیست که تنها ۵۵ درصد از کاربران مسن‌تر (بالای ۵۰ سال) از فیس بوک استفاده می‌کنند.

تنها ۷ درصد از کاربران اسنپ‌چت در سنین بالای ۵۰ سال به سر می‌برند و این رقم نشان‌دهنده آن است که اسنپ‌چت یکی از پلت‌فرم‌های محبوب و پراستفاده جوانان و نوجوانان در بسیاری از کشورهای جهان است.

نکته جالب دیگری که در این تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است، مساله جنسیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. به گونه‌ای که ۴۱ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست را زنان تشکیل می‌دهند، این درحالیست که تنها ۱۶ درصد از مردان از این پلت‌فرم مجازی استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها