بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
حجت نظری خبر داد:
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اختصاص ردیف بودجه‌ای تحت عنوان نشاط اجتماعی در بودجه سال 97 شهرداری تهران برای اولین بار خبر داد.

تدبیر24»حجت نظری با اشاره به برگزاری مراسم آیینی چهارشنبه سوری در ایران و نگاه مدیریت شهری به برگزاری این مراسم گفت: با توجه به نگاهی که در دوره‌های مختلف در دولت و مدیریت شهری نسبت به مراسم‌های آیینی وجود داشته است و بسیاری از تصمیم‌گیران نگاه خوبی نسبت به مراسم‌های آیینی و ملی نداشته‌ و ندارند، بنابراین دولت یا مدیریت شهری آن‌طور که باید در این زمینه مدیریت نکرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در واقع می‌توان گفت به برگزاری مراسم آیینی بیشتر به چشم اتفاق نامیمون نگاه شده است و نمی‌خواستند این مراسم‌ها برگزار شود اما از سوی جامعه نیز برای برگزاری مراسم‌هایی همچون چهارشنبه‌سوری اصرار وجود داشته است که مسئولان با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور کردند.

برای نشاط و سرگرمی در جامعه کار چندانی نشده

وی با بیان اینکه برای ایجاد نشاط و سرگرمی در جامعه کار چندانی نشده است، گفت: از آنجا که نوجوانان و جوانان ایرانی سرگرمی نداشته‌اند و جایی نبوده که بتوانند هیجان خود را تخلیه کنند یا به نشاط و سرگرمی برسند متاسفانه هیجان خود را از طریق کارهای خطرناکی در مراسمی همچون چهارشنبه آخر سال خالی می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم با توجه به روی کار آمدن مدیریت شهری جدید و برنامه‌هایی که مجموعه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از پیش اعلام کرده است، بتوانیم با ایجاد فضاهای شاد و مفرح در سطح شهر تهران کاری کنیم که این هیجان و میل به شادی در طول سال باشد نه اینکه در یک شب خلاصه شود و در نهایت منجر به این شود که در چهارشنبه سوری برای ایجاد سر و صدا رقابت در محلات ایجاد کند.

نظری تصریح کرد: بسیاری از معابر سطح شهر تهران در چهارشنبه آخر سال واقعا غیر قابل تردد است و این اتفاق خوبی نیست. امیدواریم با انجام برنامه‌های شاد اجتماعی در طول سال انرژی نوجوانان و جوانان را تخلیه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در راستای افزایش نشاط اجتماعی گفت: یکی از اتفاقاتی که توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای سال 97 افتاده این است که برای اولین بار ردیف بودجه‌ای تحت عنوان نشاط اجتماعی در بودجه سال 97 شهرداری تهران تعیین شده است. امیدواریم در سال آینده با اهتمام ویژه مجریان در شهرداری تهران فضا به شکلی رقم بخورد که برنامه‌های این بخش عملیاتی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: رقمی که برای نشاط اجتماعی در تهران در نظر گرفته شده 5 میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش یابد ضمن اینکه برنامه‌های دیگری هم از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر به شهرداری ارائه شده که منتظریم جزئیات آن بررسی و سپس اعلام شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها