بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
یک کارشناس وظیفه اصلی وزارت کار را تنظیم روابط کار دانست و گفت: بالا بودن حجم کارها در وزارت کار، یکی از علل عدم تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه است.

تدبیر24»علی‌اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا، عملکرد وزارت کار در سالی که گذشت را مورد ارزیابی قرار داد و درباره تحقق اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه، اظهار کرد: معتقدم وقتی تحت شرایط سیاسی به یکباره سه وزارتخانه را با هم ادغام می‌کنیم، طبعا کسی که در راس امور قرار می‌گیرد، بیشترین فشار را تحمل می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت کار از ادغام سه وزارتخانه تعاون، رفاه و امور اجتماعی تشکیل شده و در زمان ادغام این تفکر مطرح بود که تعاون کار ایجاد می‌کند و کار به رفاه منجر می‌شود.

این کارشناس بازار کار افزود: ممکن است ادغام وزارت کار از این جهت که سه دستگاه بزرگ تحت اختیار وزیر آن قرار می‌گیرد راضی‌کننده باشد ولی وزیری که از بدو ادغام مدیریت وزارتخانه را برعهده گرفته، هرقدر تلاش کند امکانپذیر نیست که به همه اهداف و سیاست‌هایی که در روز اول ارائه کرده است، دست یابد.

سیارمه تاکید کرد: در چنین دستگاه عریض و طویلی باید ببینیم چنددرصد برنامه‌هایی که وزیر کار پیشنهاد کرده، محقق شده و چه میزان از طرح‌ها جنبه عملیاتی به خود گرفته است؟

وی متذکر شد: سقوط یک هواپیما یا آتش گرفتن یک کشتی به وزیر کار مربوط می‌شود، تنها به این دلیل که کشتی به شرکت شستا و شستا به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد و شرکت هواپیمایی به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شده است.طبعا وزیری که درگیر چنین مسایل حاشیه‌ای است آیا می‌تواند به کار اصلی خود که روابط کار است بپرازد؟

این کارشناس بازار کار درعین حال مهمترین وظیفه وزارت کار را نظارت و برنامه‌ریزی در زمینه روابط کار میان کارگر و کارفرما دانست و گفت: حجم مسایل و کارها در وزارت کار بالا و سنگین است و باید به شکلی جداگانه دنبال شود. یکی از علل عدم تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت کار این است که حجم کار خارج از تعریفی است که برای وزارت کار دیده شده است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا صنعت پویای حمل و نقل اصلی‌ترین زیرساخت توسعه شناخته می‌شود. بسیاری از کشورها دارای دو وزارت حمل و نقل هستند، نظیر هندوستان که یک وزارتخانه حمل و نقل ریلی هم دارد و یا انگلیس که اقتصاد آن خصوصی است، دریانوردی و اقتصاد دریا از گذشته برایش اهمیت داشته و در همین راستا وزارت دریاداری را تعریف کرده است ولی متاسفانه در کشور ما به اسم خصوصی‌سازی وزارتخانه‌ها ادغام می‌شوند بدون آنکه زیرساختهای خصوصی سازی به معنای واقعی شکل گرفته باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، حجم کارها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها