بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پیشنهاد شورای شورای عالی شهرسازی و تایید ضمنی وزیر راه و شهرسازی، طرح احداث زیرگذر شوش متوقف و کمربندی جایگزین آن می‌شود.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای اخیر به همراه دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و برخی مقامات محلی، بازدیدی از محل احداث زیرگذر شوش به عمل آوردیم. طبق مشاهدات، منطقه ثبت شده و باستانی است و آثار مکشوفه پیرامون جاده نشان می‌دهد که این‌جا بخش اصلی شهر باستانی بوده است.

وی افزود:  قبلا آن‌جا پلی احداث شده بوده که با توجه به بحث سیما و منظر شهری، هم‌اکنون در حال جمع کردن آن هستند ولی برای جایگزین آن پیشنهاد ایجاد یک زیرگذر دادند که طبق جمع‌بندی ما این کار به صورت زیرگذر انجام نشود بلکه در وهله اول با حل هندسی این تقاطع، مسائل و مشکلات جاری مردم برطرف شود و آن تقاطع امنیت لازم را پیدا کند و در گام دوم ایجاد کمربندی احداث شود که بار ترافیکی را از این تقاطع برمی‌دارد. از محل احداث کمربندی هم بازدید به عمل آمد که پروژه امکان‌پذیر است.

ایزدی تاکید کرد: زیرگذر از نظر ما متوقف است که اعلام کردیم و صورت جلسه هم می‌کنیم. تایید هم از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌ام که و دکتر آخوندی هم تاکید کردند که زیرگذر احداث نشود.

وی هم‌چنین درخصوص بحث تخریب‌های انجام شده در بافت‌های تاریخی همدان و شیراز گفت: تمام آثاری که در همدان و شیراز تخریب شدند، ثبت میراث فرهنگی بود و تخریب آثار فرهنگی طبق قانون تخلف محسوب می‌شود. تخلفات حتما باید توسط مراجع و دستگاه‌های ذیربط که نقش نظارتی برای تخلفات دارند رسیدگی شود و ما در شورای عالی شهرسازی در چارچوب نقش نظارتی خود، این کار را پیگیری می‌کنیم.

معاون معماری وشهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از این پس شرکت عمران و بهسازی، متولی بناهای تاریخی شهر شیراز است، تاکید کرد: امیدواریم با تغییر سازمان اجرایی‌ مربوط به بناهای تاریخی شیراز که در وزارتخانه آن را تغییر داده‌ایم و به شرکت عمران و بهسازی محول کرده‌ایم، شرایط بهتر و مطلوب‌تر شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها