بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
با وجود آنکه در یک مطالعه اخیر روی روغن "کانولا"، ارتباط بین مصرف این روغن با آسیب دیدن حافظه در موش‌ها مشاهده شده اما حجم زیادی از تحقیقات و آزمایشاتی که طی دهه گذشته انجام گرفته حکایت از فوائد بسیار این روغن رژیمی برای سلامتی دارد.
تدبیر24»روغن کانولا سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع‌نشده است و گفته می‌شود که تاثیرات مفیدی در مبتلایان به چاقی و دیابت دارد. همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد مصرف این روغن با کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش هوش کودکان مرتبط است.

همچنین مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است که افزودن روغن کانولا در یک رژیم غذایی سالم به کاهش چربی شکمی در مدت چهار هفته کمک می‌کند.

به علاوه آزمایش دیگری روی ۱۴۰ نفر نشان داد رژیم غذایی نان کانولا به کاهش سطح قند خون و کلسترول بد خون منجر می‌شود. محققان همچنین تاکید کرده‌اند روغن کانولا حاوی تنها هفت درصد چربی اشباع شده است که میزان آن از روغن زیتون هم کمتر است.

در عین حال روغن کانولا گزینه سالم‌تری به حساب می‌آید چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است و امگا۳ عنصر کلیدی در رشد مغز و موثر در درمان افسردگی است.

به گزارش ان دی تی وی، از سوی دیگر در بررسی دیگری که محققان آمریکایی انجام دادند مشخص شد روغن کانولا بزرگی و رشد تومورهای روده را در موش‌ها کاهش می‌دهد.

برچسب ها: تدبیر24 ، کانولا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها