بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
ریس شورای شهر تهران:
ریس شورای شهر تهران مهمترین مطالبه عمومی را مبارزه با فساد دانست.
تدبیر24»محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد شورای شهر تهران در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی و در اولویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران است، گفت: در روزهای پایانی سال قرار داریم، ایامی که برای اکثر شهروندان این روزها ایامی باطراوت و مقدمه تعطیلات نوروزی است، اما برای خدمتگزاران شهرداری و دیگر دستگاهها مانند نیروی انتظامی، اورژانس و همچنین مادران، پرکارترین روزهای سال است، که جا دارد از طرف اعضای شورای شهرتهران به همین مناسبت به این عزیزان خداقوت گفته شود.

هاشمی ویژگی سال 1396 برای مدیریت شهری تهران را  ثبت رکورد بی سابقه مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات شورای شهر تهران دانست و گفت: این انتخاب هم نشان دهنده مطالبه جدی ایجاد تحول در مدیریت شهری و هم نشانگر میزان اهمیت مدیریت شهری در افکارعمومی بود که با آرایی حدود سه برابر دوره های گذشته، شورای پنجم را موظف به تحقق مطالبات خود کردند.

وی ادامه داد: بار امانت مردم بر دوش ما، بارسنگینی است که تلاش کرده‌ایم، طی حدود شش ماه سپری شده از مسئولیت شورای پنجم آن را به سوی مقصد ببریم و قطعا توان و عملکرد ما در برابر انتظارات شهروندان و وظایفمان، دچار قصور وتقصیر است، اما تلاش ما براین است که در سال جدید با استفاده از تمامی توان وظرفیت کارشناسی و اختیارات قانونی، تحول و بهبود در عملکرد مدیریت شهری را تسریع کنیم.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد شورای شهر تهران در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی شورا و در اولویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران از طریق اقدامات زیربنایی و شتاب در روند توسعه پایدار شهری است، افزود: امروز در جامعه، یکی از مهمترین مطالبات عمومی، مبارزه با فساد وکاهش تخلفات، رانت و مفاسد اقتصادی است و در این حوزه شورای پنجم حاکم کردن اصل شفافیت و کاهش انحصار، رانت و تبعیض در مدیریت شهری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می دهد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: از شهروندان شریف تهرانی نیز انتظار داریم، حمایت و اعتماد خود به شورای پنجم را که با آرای خود در سال 1396، ماندگار کردند با مطالبه گری و نقد سازنده مدیریت شهری در سال 1397 تداوم ببخشند چرا که بدون حمایت وهمراهی مردم، نمی توان گامی رو به جلو برداشت.

وی در انتها به اتفاقات سال 96 اشاره و تصریح کرد: سال 1396 برای شهروندان تهرانی توام با معضلات جدی در حوزه آلودگی هوا، نگرانی دربرابر خطر زلزله و افزایش آسیبهای اجتماعی بود که تلاش می کنیم این معضلات را اگر در سال پیش قابل رفع نیستند، کاهش دهیم، بدیهی است شهروندان با رفتار مسئولانه و ایفای نقش تعهدپذیر خود می‌توانند، بر شتاب این مسیر بیافزایند، از اصحاب رسانه نیز که مجرای ارتباطی شهروندان و نمایندگان مردم را فراهم کردند، تقدیر کرده و موفقیت بیش از گذشته آنها را آرزو داریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها