بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر لزوم دقت در خرید آجیل بهداشتی برای عید نوروز توصیه کرد که در این ایام از آجیل خام استفاده شود.

تدبیر24»دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهتر است مردم در این ایام از آجیل خام استفاده کنند زیرا آجیل خام فیبر بالایی دارد و فیبر سرعت جذب قند را کاهش می‌دهد و جذب کلسترول و سموم به بدن را کمتر می‌کند.

وی افزود: معمولا در آجیل‌های بوداده از نمک و برخی ادویه‌جات و رنگ‌ها استفاده می‌شود که این مواد برای بدن مضر هستند. افرادی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند باید به این موارد دقت بیشتری کنند.

سلمان‌زاده تصریح کرد: از بوی آجیل می‌توانیم متوجه شویم که آجیل در شرایط مطلوب نگهداری شده است یا خیر. آجیل و خشکبار از جمله تنقلاتی هستند که اگر به مدت طولانی در شرایط نامناسب محیطی و در رطوبت بالا قرار گیرند به نوعی قارچ آلوده می‌شوند. این قارچ با نفوذ به داخل مغزها، آنها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم آفلاتوکسین که از قارچ‌ها ترشح می‌شود، عوارضی را در بدن مصرف‌کننده مخصوصا برای کبد ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نشانه‌های کهنه بودن آجیل ادامه داد: اگر مغزهای آجیل پوکی، سوراخ و کپک داشته باشند یا تغییر رنگ داده باشند، کهنه هستند و باید از خرید چنین آجیلی پرهیز شود.

وی افزود: گاهی اوقات در برخی آجیل‌ها از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود که می‌تواند برای بدن مضر باشد. با نگهداشتن آجیل برای چند دقیقه در دست اگر روی دست تغییر رنگ ایجاد شد نشان از استفاده رنگ مصنوعی در آجیل است که چنین آجیلی نباید مصرف شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها